Je bent hier: Home > Health > 5 Squat oefeningen voor mooie billen

5 Squat oefeningen voor mooie billen

Health
5 Squat oefeningen voor mooie billen

De lente is aangebroken, een goede reden om aan je summerbody te werken.  Een goede tip: doe squats! Het is gemakkelijk om thuis te doen én het is supergoed voor je lichaam.  We zetten verschillende squat oefeningen voor je op een rij óf ga jij voor een 30 Day Squat Challenge…

Basic

Je begint vanuit een rechtstaande positie met je voeten iets wijder dan schouderbreedte. Je tenen wijzen lichtjes naar buiten. Hierna span je je buikspieren aan zodat je een recht rug krijgt en buig je door je knieën. Probeer je rug recht te houden!

Jump

Dit is een extra toevoeging op de basic squat. Na het squaten is het de bedoeling dat je omhoog springt. Hierna kom je weer in de squatpositie en zo blijf je de oefening herhalen.

Squat Jacks

Begin in een diepe squatpositie. Spring nu met je benen in en uit elkaar, maar probeer hierbij zo laag mogelijk te blijven.

Sumo squat

Dit lijkt op de normale squat, maar nu staan je benen nog verder uit elkaar. (Ja, als een sumoworstelaar!) Maak een diepe squat met een rechte rug  en je heupen naar achteren. Lukt dit makkelijk? Probeer het dan eens op je tenen te doen zonder je hielen er tussendoor te laten zakken.

Half-Burpee

Wist je dat je burpees kunt combineren met squats? Begin op handen en voeten, en breng je knieën tussen je armen. Spring nu met je benen naar achter en kom in een plankpositie. Hierna spring je weer terug met je benen zodat je weer in de beginpositie komt.

30 Day Squat Challenge

Ben je op zoek naar een grotere uitdaging?  Probeer dan eens 30 dagen lang een Squat Challenge. Schrik niet! Het wordt rustig opgebouwd zodat iedereen het kan volhouden. Are you ready for it? Download hier een schema. 

 

Bron schema

Shoppen is altijd een goed idee