Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Spring je slank

Spring je slank

Health
Spring je slank

Waarmee je veel calorieën kwijt raakt is touwtje springen! Een springtouw is een goed hulpmiddel om af te vallen. Het is een ideale workout aangezien het niets kost, het overal gedaan kan worden en iedereen het kan!

Spring je slank

Touwtje springen is heel erg intensief. Tien minuten springen staat gelijk aan twintig minuten hardlopen. Niet zo gek dus dat een topmodel als Doutzen Kroes deze workout aan hun fitnessregime toevoegen. Met springtouwen train je de kuiten, schouders, armen en buikspieren.

Conditie opbouwen

Belangrijk is – net als bij andere sporten – dat je het langzaam opbouwt. Heb je niet een al te beste conditie? Begin dan met een minuutje rustig springen, gevolgd door een halve minuut rust. Dit herhaal je een aantal keer.

Langzaam kun je het uitbreiden door van één minuut bijvoorbeeld twee minuten springen te maken. Probeer ook te variëren tijdens het springen, met kruissprongen, dubbele sprongen of op één been. Oefening baart kunst!

Tips!

  • Zorg dat het touw de juiste lengte heeft. Ga met je voeten in het midden van het touw staan. De uiteinden van het touw moet tot je oksels komen.
  • Draai tijdens het springen het touw vanuit je polsen. Je handen houd je ter hoogte van je heupen.
  • Probeer te landen op de bal van je voet om van daaruit weer een sprong te maken. Zorg ervoor dat je je voeten niet te veel belast en het touwtje springen goed uitvoert.
  • Spierpijn? Zorg voor rust en gun jezelf en je lichaam tijd om te herstellen. Vooral op het begin zal het spierpijn opleveren. Rust nemen en het langzaam opbouwen is daarom extra belangrijk!

 

Doe jij al aan springtouwen?

Lees ook:
– De beste wandel-apps volgens Flair
– De beste bilspieroefeningen
– Sporten tegen migraine en andere tips!

Shoppen is altijd een goed idee