Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Sportsessie in de keuken

Sportsessie in de keuken

Health
Sportsessie in de keuken

Terwijl de appeltaart in de oven staat of de koffie staat te pruttelen, houd jij een sportsessie in de keuken. Een pak melk, deegroller en (volle) vuilniszak binnen handbereik? Flair legt de oefeningen uit. 

Deegroller

Ga op je knieën zitten. Pak met twee handen de zijkanten van de deegroller vast. Rol langzaam naar voren met je voeten gekruist en knieën tegen elkaar. Rol met gestrekte armen zo ver als je kunt en rol vervolgens weer langzaam terug naar je knieën. Ha, je hebt zojuist je buikspieren getraind! Herhaal dit een paar keer. Let wel: een gladde vloer is belangrijk bij deze oefening. Je kunt een gevouwen theedoek gebruiken om de knieën op te laten rusten.

Pak melk

Ben je niet tevreden met je bovenarmen, wil je die kipfilets weg hebben? Aan de slag! Pak een melkpak of een fles frisdrank en til die met één arm recht omhoog. Buig dan je arm langzaam naar achteren, zodat het melkpak achter je hoofd hangt. Dit doe je een paar keer, op en neer. En dat is het. Zo worden zwabberarmen verleden tijd.

Vuilniszak

‘Schat, zet jij het vuilnis even buiten?’ Nee, vanaf nu doen we het liever zelf. Twee volle vuilniszakken is het meest ideaal, maar eentje kan ook. Pak ze vast en loop richting de vuilnisbak of afvalplek. Hijs tijdens het loopje het vuilnis op en laat het vervolgens weer langzaam zakken. Goed zo! Zo worden je spierballen flink aan het werk gezet.

Oven

Squaten is de ultieme biloefening. Doe het in de sportschool of gewoon lekker thuis, in de keuken. Bijvoorbeeld voor de oven! Zo kun je squatend naar beneden om te kijken hoe het staat met je appeltaart of quiche. Zo voer je een squat uit: ga met je voeten uit elkaar staan op heupbreedte. Let erop dat je je rug goed recht houdt en kom langzaam naar beneden door je knieën te buigen. Zorg ervoor dat je billen goed naar achteren steken en dat je rug recht blijft. Herhaal dit een paar keer, zodat je voelt dat de bilspieren aan het werk worden gezet.

Succes!

Shoppen is altijd een goed idee