Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Have a break, maar blijf in shape

Have a break, maar blijf in shape

Health
Have a break, maar blijf in shape

Onderbreek je het sporten even, bijvoorbeeld vanwege feestdagen of een vakantie, dan wil je het volgende wellicht niet weten. Want zo snel (of langzaam) verlies je je behaalde sportresultaten – je fitbody – weer bij krachttraining, pilates en yoga.

Zo lang duurt het voordat je jouw fitbody verliest

Voor alle sporten geldt: hoe langer je sportpauze duurt, hoe langer je nodig hebt om weer in shape te komen. Plan je pauze dus zorgvuldig in, om daarna je sportregime weer gemakkelijk op te kunnen pakken.

Krachttraining: twee weken

Als je regelmatig aan krachttraining doet, kun je de gewichten zo’n twee weken links laten liggen voordat je verschil gaat merken in het afnemen van spierkracht en uithoudingsvermogen.

Pilates: twee tot vier weken

Wie dol is op het rekken en strekken van de spieren en ze langer maken door middel van pilates is er goed nieuws. Jouw fitbody-resultaat zal niet snel verdwijnen wanneer je een paar lesjes skipt. Bij pilates bouw je namelijk spieren op die langzaak verdwijnen. Pas na twee weken stilzitten merk je verschil bij je billen en pas na vier weken verslapt je taille.

Yoga: één tot twee weken

Bij yoga is het belangrijk dat als je een pauze neemt, je wel je gezonde leefstijl aanhoudt. Anders verdwijnen je behaalde resultaten al na één of twee weken als sneeuw voor de zon . Op tijd gaan slapen, geen junkfood eten en voldoende water drinken dus. Ook wordt aangeraden om tijdens je yoga-pauze wel aan andere sporten te doen, zoals hardlopen.

Hoe blijf jij in shape?

Lees ook:

 

Bron

Shoppen is altijd een goed idee