Je bent hier: Home > Health > Met deze sporttips hoef jij de deur niet uit

Met deze sporttips hoef jij de deur niet uit

Health
Met deze sporttips hoef jij de deur niet uit

Je hoeft jezelf écht niet af te matten in de sportschool. Train lekker in je woonkamer! Maak gebruik van websites, apps of een stoel. 

Geen Netflix!

Zorg wel dat er geen afleiding is in de vorm van Netflix of een kakelende buurvrouw. Zet een muziekje op en concentreer je een half uur of uurtje op het sporten binnenshuis. You can do it.

Persoonlijke yogaleraar

Vanaf nu heb je altijd een yogaleraar bij je. Oók thuis. Met het nieuwe online-yogaplatform The House of Yoga kun je waar en wanneer je maar wilt lessen volgen met behulp van je mobiel, tablet of computer. Bekijk hier een filmpje.

Zo wordt lopen leuk

Wist je dat we gemiddeld zo’n 6.000 stappen per dag zetten? Met een stappenteller kun je jezelf uitdagen wel 10.000 stappen per dag te zetten. Als de stappenteller ’s avonds 9.000 stappen telt, is het wel heel verleidelijk om nog even een rondje om te gaan. Of zet nu alvast de vuilniszak buiten in plaats van de volgende ochtend. Houd deze stappenteller (ook wel pedometer genoemd) gedurende de dag bij je, ook tijdens het schoonmaken en het traplopen in huis. Zo word je stukken actiever!

Hey Cody

Thuis sporten wordt leuker met de app Cody, een virtuele coach die je motiveert en waarmee je vriendinnen je prestaties kunnen volgen. Van buikspieroefeningen tot opdrukken of yoga… Je kunt je activiteiten ook vastleggen door een foto of tekst toe te voegen.

Opdrukken 2.0

Opdrukken is een effectieve manier om je spieren te trainen. Met de app 365Days Push-Ups stel je eenvoudig een trainingsdoel in en kun je per dag aangeven hoeveel push-ups je wilt doen. De app stuurt je een reminder op de dag dat je wilt trainen. Leuk detail: tijdens het opdrukken leg je je telefoon op de grond en bij elke push-up raak je het scherm aan met je neus of kin. Valsspelen gaat je dus niet lukken!

1, 2, 3… 100!

Stel jezelf een doel, zoals honderd sit-ups in twee weken tijd, en deze app geeft elke dag aan hoeveel sit-ups je moet doen om dat doel te bereiken. Je bouwt het langzaam op, zodat je gegarandeerd je doel haalt en strakke buikspieren krijgt. Downloaden dus: Sit Ups – Fitness Trainer.

Hurken maar

Squats zijn hurkoefeningen waarbij je je billen en benen in één beweging traint. Het is een goede oefening om te werken aan een strak lichaam. En wie wil dat niet? Met de app 30 Day Squat Challenge werk je volgens een schema: op dag 1 begin je met 50 squats en op dag 30 (de laatste dag) doe je er 250 – gelukkig wel met rustdagen tussendoor. Let’s challenge!

Tuinieren

In de tuin werken doe je voortaan met een glimlach. Want terwijl je onkruid plukt en door de tuin sloft, verbrand je zo 130 calorieën. Daarbij is, zoals we hierboven al zeiden, hurken supergoed voor de bilspieren.

Pak een stoel

Zoals we al schreven: om je conditie op peil te houden en je billen en benen strak, hoef je niet altijd naar een sportschool. Sport vanuit huis, met een stoel! Bekijk hier de oefeningen om na te doen.

Succes!

Lees ook:

Shoppen is altijd een goed idee