Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Sporten met een skateboard

Sporten met een skateboard

Health
Sporten met een skateboard

Ken je dat? Dat moment waarop je je bikini of badpak weer aan wilt en denkt: had ik afgelopen winter maar wat meer getraind. Doe daarom nu vast deze oefeningen om je buikspieren en body flink aan het werk te zetten. Het enige wat je nodig hebt, is een skateboard. Succes!

Tegen de muur

Ga met je rug naar de muur staan en zet een skateboard tussen je rug en de muur. Als je nu je rug laat zakken, rolt het skateboard een stukje naar beneden over de muur. Oké, tijd voor de oefening. Zak nu langzaam door je knieën, alsof je een squat maakt tegen de muur, en weer omhoog. De ik-ga-net-niet-zitten-op-de-onzichtbare-stoel-move. Doe dit 10 keer in setjes van 3. Goed voor je benen én billen!

Planken met een twist

Ga in plank-houding (op je buik, steunend op je handen) op de grond liggen. In plaats van op de grond, leg je je tenen plat op het skateboard. Als je nu je knieën naar je toe trekt, rolt het skateboard als het goed is mee. Dit is een supergoede oefening voor je buikspieren.

Billen liften

Ga op je rug liggen, met onder je voeten het skateboard. Lift je heupen ietsjes van de vloer. Breng nu je heupen een flink stuk omhoog, als het goed is voel je hiermee de spieren in je billen die bij deze oefening aan het werk worden gezet. Rol het skateboard weer weg met je voeten, waardoor je heupen weer zakken. Herhaal dit een paar keer, zodat je het voelt in je billen.

Geen skateboard in huis? Bekijk ook ’sporten met een handdoek’ of ’sporten met een stoel’.

Benieuwd naar de oefeningen met een skateboard? Bekijk hier het filmpje en alles wordt duidelijk.

Shoppen is altijd een goed idee