Je bent hier: Home > Health > Sporten achter je bureau

Sporten achter je bureau

Health
Sporten achter je bureau

Zet je spieren aan het werk, zonder dat je collega’s het merken.

Sporten achter je bureau

Als je een kantoorbaan hebt, zit je veel achter je bureau. Het is daarom van groot belang om naast je werk voldoende te bewegen. Maar ook tijdens je werk is het mogelijk om je spieren iets te laten doen. Deze fitnessoefeningen doe je gewoon achter je bureau!

Bilspieren trainen

Als je op een bureaustoel zit, kun je je bilspieren ongemerkt aanspannen. Doe dat ongeveer gedurende tien seconden. Vervolgens neem je een rustpauze van tien seconden, waarna je ze weer aanspant. Doe dit ongeveer zes keer in de ochtend en zes keer in de middag.

Je beenspieren

Ga recht op je stoel zitten. Buig je knieën en zorg dat ze recht boven je enkels blijven. Houd dit ongeveer twintig seconden vol. Je traint hiermee niet alleen je beenspieren, maar tegelijkertijd je buikspieren. Herhaal de oefening drie keer.

Pak ook je buikspieren mee

Ga recht op je stoel zitten. Strek je benen recht vooruit en til ze een halve meter van de grond. Beweeg je benen langzaam op en neer. Dit hoeven maar korte en kleine bewegingen te zijn. Beweeg je benen tien keer op en neer en herhaal dit drie keer.

Nog meer tips!

Naast het trainen van je spieren achter je bureau zijn er nog meer mogelijkheden om fysieke inspanningen op kantoor te verrichten. Zo kun je voortaan de trap nemen in plaats van de lift, regelmatig koffie halen voor je collega’s, in de lunchpauze buiten een rondje stevig doorlopen of fietsen naar je werk.

 

Wat zijn jouw tips? Deel ‘m!

Lees ook:
– Afvallen door skeeleren
– 4 redenen om vaker te zwemmen
– Calorieën verbranden in de zomer was nog nooit zo leuk!

Shoppen is altijd een goed idee