Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Slecht geslapen? 6 tips om de dag door te komen

Slecht geslapen? 6 tips om de dag door te komen

Slecht geslapen? 6 tips om de dag door te komen

Heb je vannacht weer geen oog dichtgedaan? Wij hebben een aantal tips op een rijtje gezet, zodat jij deze dag alsnog goed doorkomt. Wedden dat dit jou gaat helpen?

1. Zorg voor voldoende daglicht

Daglicht geeft je lichaam een seintje dat het dag is en dat je wakker moet worden. Zorg dat je gelijk de gordijnen opendoet als je wakker wordt en ga een keer buiten een rondje lopen. Beweging doet je lichaam ook goed. Je voelt je misschien niet zo energiek na een slechte nacht, maar een wandeling helpt je echt.

2. Eet geen suiker

Suiker zorgt heel even voor een energiepiek, maar daarna kom je weer in een dipje. Kies na een nacht waarin je slecht geslapen hebt voor voedzame maaltijden.

3. Doe een powernap

Misschien heb je hier door werk geen tijd voor, maar als je wel tijd hebt is een powernap een goede aanrader. Zet wel een wekker, zodat je niet langer dan een half uurtje slaapt. Wedden dat jij je weer opgeladen voelt na een powernap?

4. Ga op tijd naar bed

Grote kans dat je je in de loop van de avond weer energieker voelt. Trap hier niet in en ga op dezelfde tijd als normaal naar bed. Wijk je teveel af van je normale bedtijd? Dan gaat je ritme in de war.

5. Drink genoeg water

Slecht slapen kan je doen uitdrogen. Zorg daarom dat je juist vandaag goed drinkt. Bij voorkeur koud water, want dat maakt je alerter.

Lees ook
Bewezen: ijs als ontbijt helpt tegen een ochtendhumeur

6. Haal een paar keer diep adem

Je lichaam heeft zuurstof nodig. Vandaar dat je zo vaak gaapt. Help je lichaam door een paar keer bewust op je adem te letten en diep in te ademen. Zorg ook voor frisse lucht in de slaapkamer, zodat je de aankomende nacht weer als een roosje kunt gaan slapen.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: Santé | Beeld: Getty Images