Je bent hier: Home > Health > Seks om 07.30 en wijn om 18.15: Dit is het perfecte leefrooster

Seks om 07.30 en wijn om 18.15: Dit is het perfecte leefrooster

Health
Seks om 07.30 en wijn om 18.15: Dit is het perfecte leefrooster

Wanneer is het beste moment om te sporten en hoe laat kan je een alcoholisch drankje het makkelijkst aan? De antwoorden liggen in je bioritme. De Britse voedingssupplementenfabrikant Forza deed onderzoek naar wat het optimale moment is voor dagelijkse activiteiten zoals sporten, eten, slapen en seks. 

Lees ook: Eindelijk een léuke oplossing voor slapeloze nachten

Het scherpst op de dag ben je drie uur na ontwaken en dus zouden ingewikkelde en stressvolle taken die de nodige concentratie vereisen het best rond 10.00 uur ’s ochtends kunnen worden uitgevoerd.

Ochtendseks
Als je een ideaal ritme zou aanhouden, heb je eerder die ochtend dan al genoten van een vrijpartij. De liefde zou namelijk het best in de ochtend geconsumeerd kunnen worden. Vlak na het wakker worden is bij zowel mannen als vrouwen het energieniveau het hoogst en komen er door de seks endorfine in het lichaam vrij waardoor je zo de rest van de dag in een goede bui blijft.

Eten
Het ideale moment om te ontbijten is zo’n 30 minuten nadat je bent opgestaan. Vier uur later is het dan tijd voor lunch en even na 18.00 uur kan je best dineren. Als je wilt afvallen, wordt aangeraden om niet meer calorieën te nuttigen dan dat je tijdens de lunch hebt gedaan.

Wine o’clock
Een glas om te ontspannen na een dag hard werken is het beste moment om een wijntje te drinken. De truc is om niet te laat meer aan de drank te gaan, omdat je lever tenminste vier uur nodig heeft om de alcohol te verwerken voor je gaat slapen.

Sporten
Mocht seks er niet inzitten dan is de ochtend voor het ontbijt het beste moment om een stukje te gaan hardlopen. Het onderzoek toont aan dat cardio op een nuchtere maag een positief effect heeft op gewichtsverlies, omdat de bloedsuikerspiegel dan laag is en het lichaam direct begint met verbranden. Ben je van plan om gewichten te heffen, kan je hier beter mee wachten tot na de werkdag. Je lichaamskracht bouwt zich namelijk gedurende de dag op en bereikt een hoogtepunt in de vroege avond.

Slaap
Het beste moment om naar bed te gaan is om 22.00. Het duurt ongeveer 20 minuten om in slaap te vallen en vervolgens heb je dan nog zo’n 90 minuten over om in de non-REM slaap te komen. Dit is de meest herstellende slaapfase die je idealiter laat intreden voor middernacht.

Wil je niets meer missen van Flair? Neem een abonnement. Profiteer nú van onze speciale zomer-aanbieding: 10 nummers voor slechts €10

Bron: Daily Mail | Beeld: Shutterstock

Shoppen is altijd een goed idee