Je bent hier: Home > Health > Sauna stappenplan

Sauna stappenplan

Health
Sauna stappenplan

Tegenwoordig is een bezoekje aan de sauna niet meer weg te denken uit een gezond leven.

Het is niet alleen heerlijk ontspannend, het is ook nog eens goed voor het lichaam. Om het maximale uit jouw saunabezoek te halen, volg je het stappenplan van Optimel.

Stap 1
Voor je begint, moet je iets eten. Ga niet met een lege maag de sauna in. Gebruik daarna nog het toilet en neem een verfrissende douche.

Stap 2
Als er een warm voetenbad aanwezig is, ga dan even lekker ontspannen zitten met je voeten in het water. Zo worden de poriën opengezet voor een effectieve saunagang. Daarnaast laat je op deze manier jouw lichaam wennen aan de temperatuur.

Stap 3
Duik lekker de sauna in. Begin op het laagste bankje. Hier is het niet zo warm als de hoger gelegen bankjes. Zo kun je even wennen aan de hitte. Kan het je niet warm genoeg zijn, ga dan een treetje hoger. Blijf maximaal vijftien minuten in de sauna. Maar als je het te warm krijgt, ga er dan uit.

Stap 4
Na al die warmte is het tijd om af te koelen. Loop even naar buiten en haal een paar keer diep adem. Stap vervolgens onder de koude (stort)douche. Ben je nog niet genoeg afgekoeld, neem dan een duik in het dompelbad.

Stap 5
Zorg dat je voldoende water drinkt tijdens de saunagang. Het is van belang dat je het vochtverlies weer aanvult.
Als je voldoende bent afgekoeld, kun je nog eens de sauna in.

Tweede kaartje gratis
In Nederland zijn er diverse sauna’s, variërend van groot naar klein en van luxe naar eenvoudig. Samen met Optimel kun je tot en met 29 februari sparen voor een voordelig dagje sauna. Spaar voor de tweede persoon gratis voor een lekker saunabezoek, ontspannen sauna-arrangement of een compleet verzorgd wellnessweekend. Je kunt kiezen uit maar liefst 59 locaties. De voucher is in te leveren bij de deelnemende locaties tot en met 31 augustus 2012.

Wat is jouw favoriete sauna?

Shoppen is altijd een goed idee