Je bent hier: Home > Health > Risotto van quinoa

Risotto van quinoa

Health
Risotto van quinoa

Quinoa is super gezond en bevat veel voedingsvezels, eiwitten, vitamine B2 en E en mineralen zoals magnesium, ijzer en koper. Dit recept is een basis risotto, maar voeg vooral meer groenten toe zoals broccoli, sperziebonen, champignons, tomaatjes enz. 

Dit heb je nodig:

Voor 2 personen

  • 150 gram quinoa (te koop bij bijv. de AH)
  • 500 ml water
  • 1 bouillonblokje
  • klein blokje boter
  • 1 ui
  • 2 teentjes knoflook
  • handje geraspte kaas
  • snufje peper
  • eventueel andere ingrediënten zoals champignons, broccoli, sperziebonen

Zo maak je het:

Breng het water aan de kook in je waterkoker. Snipper het uitje en snijd de knoflook fijn. Giet een klein scheutje olie in een pan en voeg een klein blokje boter toe. Fruit het uitje met de knoflook aan.

Ondertussen doe je de quinoa in een bakje en was je de quinoa met water. Als het uitje is aangefruit, voeg je de quinoa toe en bak je deze 1 minuut mee.

Voeg daarna de helft van het gekookte water toe en een half bouillonblokje. Breng dit aan de kook en laat dit nu lekker pruttelen.

Wanneer de bouillon is opgenomen, voeg je de andere helft van het water en de andere helft van het bouillonblokje toe. Vergeet niet om af en toe te roeren. Wanneer alle bouillon is opgenomen, draai je het vuur uit en voeg je geraspte kaas toe.

Meng dit goed door elkaar en breng het geheel op smaak met een snufje peper. Zelf heb ik de laatste 5/6 minuten wat kleine stronkjes broccoli uit de diepvries toegevoegd. Je kunt natuurlijk ook andere groenten/kruiden toevoegen.

En klaar is je risotto van quinoa!

!!Button-Eibertje

 

Tip van Eibertje: Groenten toevoegen is altijd een goed idee. Het bevat niet alleen veel vitamines, maar ook vezels en daardoor zit je sneller vol en eet je minder.

 

sopie_150pxEet smakelijk!

Sofie

Dit recept komt van Lekker en Simpel, de blog van Sofie.

 

Shoppen is altijd een goed idee