Je bent hier: Home > Health > Platte buik in 24 uur? Met dit voedingsschema lukt het wél!

Platte buik in 24 uur? Met dit voedingsschema lukt het wél!

Health
Platte buik in 24 uur? Met dit voedingsschema lukt het wél!

Natuurlijk kun je ’s nachts geen sixpack kweken (hoe tragisch dat ook is), maar je kunt wél je opgeblazen gevoel verminderen. Het enige wat je hoeft te doen, is strategisch eten. En daar heb je zelfs geen vijf verschillende superfoods voor nodig.

Ontbijt: havermout met bessen en twee lepeltjes pindakaas OF een hardgekookt ei met bessen

Havermout zit vol met vezels en bevat maar weinig toegevoegde suikers. Zo is het een goed alternatief voor ontbijtgranen en muesli. Pindakaas bevat dan weer gezonde vetten en zorgt ervoor dat je niet meteen weer honger hebt. Ook bessen bevatten veel vezels en water.

Snack: ongezouten noten en een mandarijn OF selderij met pindakaasdip

Beide opties voorzien je van vezels, proteïnen, gezonde vetten en water. Zo krijg je wel een voldaan gevoel, maar ziet je buik er niet opgeblazen uit.

salade

copyright: giphy

Lunch: een salade met komkommer, kerstomaten, wortelen, een halve avocado en een hardgekookt ei

Een goede combinatie van proteïnen, gezonde vetten en verschillende groenten. De groenten zorgen ook hier voor een voldaan gevoel. Kies wel voor een lightdressing. Eventueel kun je nog wat citroen en zonnebloempitjes toevoegen als extra touch.

Diner: gegrilde zalm met geroosterde groenten of spinazie

Zalm is een vette maar gezonde vis. Zo heb je niet meteen weer honger en vlieg je niet meteen na het eten richting snoepkast.

 

Lees ook:

Bron: Flair.be

Shoppen is altijd een goed idee