Je bent hier: Home > Health > Overnight oats

Overnight oats

Health
Overnight oats

Het is belangrijk om je dag te beginnen met een goed ontbijt. Dit receptje met havermout maak je de avond van te voren, zet je vervolgens in de koelkast en ‘s ochtends is het een kwestie van eventueel wat noten of extra fruit toevoegen en smullen maar.

Dit heb je nodig:

  • 4 eetlepels havermout
  • 4 eetlepels halfvolle yoghurt
  • 3 eetlepels (amandel)melk
  • 1 necatarine (of ander fruit)
  • eventueel honing, kaneel, walnoten

Zo maak je het:

Doe de havermout met de yoghurt en melk in een bakje. Meng alles goed door elkaar en voeg eventueel wat honing toe om het wat zoeter te maken.

Snijd de nectarine (of aardbeien, frambozen, appel, blauwe bessen enz.) in stukjes en meng deze ook door de havermout. Als je het lekker vindt, kun je ook nog wat kaneel toevoegen.

Zet het bakje met de havermout ‘s avonds in de koelkast en ‘s ochtends is je ontbijtje meteen klaar om opgesmikkeld te worden. ‘s Ochtends kun je eventueel nog wat extra fruit of noten toevoegen.

sopie_150pxEet smakelijk!

Sofie

Dit recept komt van Lekker en Simpel, de blog van Sofie.

 

Shoppen is altijd een goed idee