Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Week 1 – ‘If it doesn’t challenge you, it won’t change you’

Week 1 – ‘If it doesn’t challenge you, it won’t change you’

Health
Week 1 – ‘If it doesn’t challenge you, it won’t change you’

Je mag alles, je kiest er niet altijd voor (ook al is dat moeilijk)

Deze Flair Fit & Gezond draait om jou, je eigen dromen, voorkeuren en je eigen lichaam. Ik hoop dat je leert daar weer naar te luisteren. En dus dat je zelf regie pakt op je gedrag.

De kern van mijn methode gaat niet over wat je eet, maar over waarom je overeet. En over het besef, dat wat en hoeveel eten je in je mond stopt, een keuze is. Een keuze tussen je korte termijn ‘need’: NU ETEN en je lange termijn doel: STRAKS SLANKER ZIJN. Vaker gaan voor dat lange termijn doel en dus ‘nee zeggen’ maakt je slanker. Je ervaart hoe leuk en lekker regie pakken en dus afvallen eigenlijk is. Kiezen voor je lange termijn doel zorgt er 100% zeker voor dat je je vele malen blijer en trotser voelt dan na toch iedere keer overeten. De oplossing is dus in feite simpel: minder eten en meer bewegen, het is alleen niet makkelijk. Sterker nog veranderen is heel moeilijk. Een enorme klus. Jij staat aan de vooravond van deze klus. Ben jij er klaar voor? Ben jij bereid het af en toe moeilijk te hebben? Op te staan van de bank, nee te zeggen tegen nog een dropje en door te zetten? De beloning krijg je al direct: na iedere slanke keuze voel jij je beter. Jij zit aan de knoppen en bent aan zet. Laten we samen gaan voor dat goede gevoel!

Bikini-opdrachten  

Deze week krijg je 3 opdrachten:

  1. Bepaal en visualiseer je ideaalbeeld

Je hebt in de voorbereiding al nagedacht over waarom jij meedoet aan deze challenge, waar droom je van als het gaat om eten en gewicht, van welk beeld van jezelf word jij blij? Opdracht is nu om een collage te maken van dit beeld: visualiseer dir voor jezelf. Kies drie kernwoorden die staan voor jouw verlangen. Zorg dat je de collage en de kernwoorden deze zes weken niet kunt vergeten!

  1. Kom in beweging

Sporten zorgt ervoor dat je sneller in een positieve flow komt. Je voelt je sterker, krachtige en positiever als je beweegt. Dat maakt gewoontes doorbreken en ‘nee’ zeggen tegen overeten veel makkelijker. Jij komt dus in beweging deze challenge. Volg de opdrachten en filmpjes van Jesse! Eventueel kies je daarnaast nog voor een sport die je al heel lang leuk lijkt! Dit is het moment om je dromen waar te maken en dingen te doen die je nooit deed (maar wel wilt)!

  1. Zoek een bondgenoot

Als je lid bent van de besloten Facebook-groep doe je deze opdracht al. Zoek mensen in je omgeving die je steunen, die je om hulp kunt vragen als het nodig is.

Groetjes en veel succes!

Mieke Kosters

Shoppen is altijd een goed idee