Je bent hier: Home > Health > Opdracht Mieke week 4: Zie je mogelijkheden en kies

Opdracht Mieke week 4: Zie je mogelijkheden en kies

Health
Opdracht Mieke week 4: Zie je mogelijkheden en kies

Stap 2 regie pakken: Zie je mogelijkheden en kies

Ook als je het moeilijk hebt om je eetpatroon en je acties vol te houden, zijn er altijd (nieuwe) mogelijkheden. Onthoud: er is nooit maar één goede manier om je doel te bereiken. Juist als je dat denkt, word je op den duur rebels.

Het is dus vooral belangrijk om die mogelijkheden te blijven zien. Dat bereik je bijvoorbeeld door te experimenteren. Probeer eens wat nieuws: te eten, te sporten, te bespreken, te doen. Dat geeft vaak een boost.

Daarnaast is het lullig maar waar: anderen weten vaak beter wat jij kunt doen in een bepaalde situatie dan jijzelf. Je beoordeelt een ander namelijk vooral op z’n gedrag en minder op intenties, plannen, voornemens en achtergronden. En gedrag is nu net de belangrijkste voorspeller van succes.

Jouw uitdaging deze week ligt in HULP VRAGEN. Dus: bij alles wat je lastig vindt doe je 2 dingen:

  1. Je beeldt je in dat je een vriendin hebt die in deze situatie zit. Wat zou jij haar adviseren?
  2. Je vraagt aan iemand in je omgeving wat jij zou moeten doen. Het leuke is: als iemand ongevraagd advies geeft of zich zomaar bemoeit met je proces, raak je snel geïrriteerd. Maar nu sta je open voor het antwoord, omdat je weet dat er meestal een kern van waarheid in zit.

Opdracht Mieke week 4

  1. Wat zijn je opties?

Je schrijft iedere keer op een moeilijk moment op wat de uitkomst is van bovengenoemde technieken (je inbeelden dat je een vriendin advies moet geven & advies vragen aan een ander). En wat er ook uitkomt, dit ga je DOEN in die moeilijke situatie. Ook al voelt het niet leuk, eng of flauw. Je doet het gewoon en kijkt wat het je oplevert. Deel je ervaringen in de groep, want wat jij meemaakt, maakt vaak ook een ander mee. Dus leer van elkaar!

  1. Ontwikkel een nieuw ‘Van XL naar S’-dagmenu

Maak weer een nieuw menu uit Van XL naar S (natuurlijk eventueel aangevuld met eigen recepten) en deel deze in de groep. Dan hebben we aan het einde van de challenge heel veel voorbeelden van dagmenu’s waarmee je lekker eet én afvalt!

Heel veel succes!

Groetjes,

Mieke

 

PS. Heb jij alle of een van de vorige weekopdrachten gemist? Hier kun je ze terugvinden!