Je bent hier: Home > Health > Opdracht 6: Stop giving up

Opdracht 6: Stop giving up

Health
Opdracht 6: Stop giving up

Succesvolle mensen hebben één ding gemeen: ze staan op na een tegenslag. Slank worden en blijven vergt leren omgaan met tegenslagen. Met stilstand op de weegschaal, met toch te veel eten, met niet snel genoeg afvallen, met een dip.  Dat hoort erbij. Je eet elke dag een aantal keren. Logisch dat je dat niet altijd precies volgens plan doet.

‘Alleen opgeven leidt 100% niet tot resultaat’

Tegenslagen horen bij het proces, bij afvallen & bij op gewicht blijven. Daar kun je dus maar beter aan wennen. Accepteer de realiteit. De vraag is: hoe zet jij door richting doel ondanks deze hobbels op de weg. Als je dat antwoord weet, kom jij er wel. Dan heb jij straks dat bikini-lijf en die relaxte eetrelatie!

Opdracht 1 – Welk type ben jij meestal na een tegenslag?

  • Het milde type: komt wel goed, ik kan het wel, zo erg is het niet, hoe belangrijk is gewicht eigenlijk, ik moet het gewoon even doen. Etc. Milde types praten zichzelf altijd goed na een tegenslag. Ze maken het doel snel minder belangrijk en daarmee verwatert de motivatie. Ze pakken zichzelf niet aan.
  • Het strenge type: dat was fout, ik kan het niet, het moet beter, wat ben ik toch een zwakkeling, ik moet compenseren, etc. Strenge types zijn heel zelfkritisch. Bekijken alles met een streng oordeel. Het kan altijd beter, ze zijn zelden relaxed of tevreden. Kunnen moeilijk relativeren.

Alleen een balans tussen mildheid en streng zijn, leidt tot een relaxte eetrelatie en slank lichaam.

Zet eens wat zinnen op een rij die jouw kunnen helpen deze balans te vinden. Hoe kun jij die daadkracht in jezelf beter oproepen of juist een beroep doen op de compassie in jezelf na een tegenslag. Ga daar eens mee oefenen. Dan sta jij iedere keer op na een tegenslag. Je weet wat je te doen staat op weg naar jouw ideaalbeeld.

Shoppen is altijd een goed idee