Je bent hier: Home > Health > Opdracht 5: Hulp vragen

Opdracht 5: Hulp vragen

Health
Opdracht 5: Hulp vragen

DIM = Denken in Mogelijkheden

Als je weet wat je mogelijkheden zijn, kun je vervolgens ook nog bedenken wie of wat je nodig hebt om die mogelijkheden te kiezen.

Stel: je bent al een tijd onrustig, doordat je het veel te druk hebt op je werk en daardoor heb je steeds een continue eetdrang. Een van je opties is: ‘tegen je baas zeggen dat je een bepaalde taak er niet bij kan hebben’. Als je dat heel moeilijk vindt, kun je in deze stap hulp vragen. Bij een coach, of gewoon via je partner of een vriend(in). Hoe pak je zo’n gesprek aan? Oefenen helpt vaak om het ook echt te doen.

Nog een voorbeeld: Je vindt chips echt heel erg lekker en wil graag minderen. Maar je vriend die helemaal niet wil afvallen, eet elke avond op de bank naast je een zak chips. Die hij dan ook nog voor je neus laat liggen: moeilijk!!! In deze stap kun je hem om hulp vragen: Wil je voortaan je chips in een bak(je) doen en de zak uit mijn zicht leggen? Of wil je tijdelijk even vaker naturel chips nemen? Ik houd daar niet van en dan is het voor mij makkelijker nee te zeggen. Etc.

Als laatste kun je ook hulpmiddelen inschakelen: een dagboek, een eet-app, een steppenteller, een personal trainer voor het sporten etc.

Opdracht : Bedenk welke hulp jij voortaan vraagt op moeilijke momenten. Zodat je wel doet wat je echt wilt en kiest voor jouw slanke mogelijkheden. Ook al is dat niet altijd makkelijk!

Succes!

Mieke Kosters

 

 

Boek: De Little Black Dress Challenge – Mieke Kosters

De opdrachten in deze Flair Fit en gezond Challenge komen uit op Mieke’s nieuwste boek: De Little Black Dress Challenge.
Bestel het boek voor slechts €9,99 en verrijk je challenge met veel extra informatie, achtergronden, voorbeelden en tips!  

 

Shoppen is altijd een goed idee