Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Ontbijttip: roggebrood

Ontbijttip: roggebrood

Health
Ontbijttip: roggebrood

Roggebrood is erg geschikt om je drukke dag mee te beginnen. Het zit namelijk boordevol voedingsvezels, waardoor het perfect past in een gezond eetpatroon. En als je kilo’s kwijt wilt raken, heb je wel een ontbijt nodig waar je even op kunt teren; ook daar is rogge ideaal voor. Niet alleen vanwege z’n vezels, maar ook omdat het ijzer bevat. IJzer zet namelijk je stofwisseling flink aan het werk.

De dag beginnen met roggebrood is dus een gezonde, vetarme en lekkere start, maar met welk beleg komt roggebrood nou het beste tot zijn recht? Tijdens de Flair Fit & Gezond Challenge zetten we hieronder elke week een gezonde en lekkere ontbijttip met roggebrood. Kijk voor meer informatie over roggebrood ook eens op Bolletje.nl.

 

Naamloos

 

Ontbijttips met roggebrood 

  • Beleg als ontbijt een sneetje Bolletje lichtvolkoren roggebrood met 30+ geitenkaas en smeer er een dun laagje appelstroop over. Bestrooi dat met in stukjes gehakte walnoten. Variatietip: het is ook lekker om in plaats van appelstroop een andere vruchtensmaak te gebruiken, bijvoorbeeld stoofperenstroop.
  • Besmeer als ontbijt een snee Bolletje Fries roggebrood dun met kruidenkaas. Leg daar een lekkere plak gerookte zalm op. Versnipper wat bieslook en strooi die rijkelijk over de zalm, garneer eventueel nog met een paar sprieten bieslook. Variatietip: met kappertjes in plaats van bieslook zorg je voor een verrassende, pittige smaak.
  • Besmeer een snee Bolletje Fries roggebrood met een niet te zuinige laag Griekse yoghurt en leg daar een plakje kipfilet bovenop. Garneer de yoghurt en kipfilet met flink veel plakjes dun geschilde radijs. Variatietip: strooi er nog wat verse bieslook over of kies voor kipfilet met bieslook, dat geeft ook een lekker kruidige smaak.
  • Besmeer een snee Bolletje Fries Roggebrood met hummus. Schil een avocado, laat de pit aan een kant zitten en snijd plakjes van de andere helft. Leg die op de hummus en strooi er zonnebloempitten over. De helft van de avocado (met pit) bewaar je voor de lunch of ’s avonds in een salade. Variatietip: pikante hummus geeft een pittige bite aan je ontbijt.

Shoppen is altijd een goed idee