Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > 8 effectieve oefeningen om buikvet te verbranden

8 effectieve oefeningen om buikvet te verbranden

8 effectieve oefeningen om buikvet te verbranden

Nog ff na de zomer wat vakantie kilootjes eraf krijgen. Vickey Hadley is personal trainer en fitness blogger en deelt haar favoriete oefeningen voor een goede verbranding. 

Er zijn zoveel fitnessgoeroe’s, diëten en trainingsvormen, maar wat past nou het beste bij jou? De beste tip om vet te veranderen blijft om er voor te zorgen dat je calorie inname lager blijft dan de calorieën die je op een dag verbrandt.

Om veel calorieën te verbranden heb je geen urenlange cardio trainingen nodig. De trainingen die je nodig hebt zijn intensieve en hartslagverhogende oefeningen die ervoor zorgen dat je in een korte tijd zoveel mogelijk calorieën verbrandt.

Dit zijn de 8 beste oefeningen:

1. Squats

Squats is een intensieve oefening waarbij een grote groep spieren wordt geactiveerd. Vooral de bovenbenen, hamstrings, knieën, enkels, billen en heupen. Uit onderzoek is gebleken dat wanneer je oefeningen doet waarbij meer spieren tegelijk getraind worden, het lichaam meer calorieën verbrand. Veel meer dan wanneer je maar één spier tegelijk traint

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Vicky Hadley (@bodybyvicky)

2. Deadlifts

Net als de squat is de deadlift een oefening waarbij je veel spieren tegelijk traint. Het is zelfs zo dat je bij de deadlift zo goed als bijna elke spier in je lichaam nodig hebt. Om je spier op de juiste manier te belasten is een goede uitvoering van de deadlift essentieel. Wil je even wennen aan de oefenening dan is het verstandig om te beginnen met in elke hand een dumbell. Na een tijdje kun je de deadlift proberen met een stang.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Vicky Hadley (@bodybyvicky)

3. Kettlebell swings

Met de kettlebel breng je jouw training tot een hoger level. Kettlebel swings zorgen ervoor dat je hartslag wordt verhoogd en je benen en billen goed worden belast. Wil je zorgen dat je hartslag stijgt tot 93% van je maximale hartslag dan moet je de kettlebel workout 20 minuten volhouden. Door deze workout verbrand je tot wel 20 calorieën per minuut!

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Latreal Mitchell (@latrealmitchell)

4. HIIT op cardio apparaten

High Intensity Interval Training, afgekort HIIT. Een training met alleen maar hartslag verhogende oefeningen achter elkaar. De oefeningen zijn vooral gericht op cardio en fijn uit te voeren op apparaten in de sportschool. Calorieën verbranden kan door deze workout in een korte tijd door de hogere intensiteit. Wil je de intensiteit verhogen dan kun je aanpassingen doen aan het sportapparaat, bijvoorbeeld door op de loopband een lichte helling in te stellen.

 

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Vicky Hadley (@bodybyvicky)

5. Burpees

Sommige al gek bij het woord: Burpees, toch kun je in korte tijd met deze oefening ontzettend veel calorieën verbranden. De oefening bestaat uit een combinatie van een plank, een push-up, een squat en een sprong. Burpees en battle ropes zijn de twee beste sportoefeningen om je stofwisseling te boosten.

 

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Functional Fitness & HIIT (@onlinewod)

6. Box squat jumps

De beste oefening om snel spieren te kweken is de squat jump. Voor korte, snelle explosieve bewegingen worden de snelle spiervezels gebruikt. Door de snelle spiervezels verbrandt je meer calorieën dan langzame spiervezels. Snelle spierweefsels zijn goed voor kracht en langzame spiervezels voor langdurige inspanningen zoals hardlopen.

 

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Ciaran Dunne (@ciarandunne86)

7. Walking lunges

De perfecte calorieverbrander zijn de walking lunges. Om de oefening zwaarder te maken kun je een walking lunge combineren met een gewicht. Een zwaar gewicht zorgt voor meer calorieverbruik.

 

Lees ook
Liever te dik in de kist? ‘Steeds meer mensen hebben obesitas en crematoria moeten zich aanpassen’

8. Battle ropes

De battle ropes mogen niet ontbreken. Ook deze oefening hoort thuis in het rijtje van vetverbrandende oefeningen. Battle ropes creëren sterke schouders en een sterke core. Om elk deel van je schouder mee te nemen kun je verschillende combinaties met de battle ropes proberen.

 

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Edurne (@edurnity)

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: Redbull | Beeld: Getty Images