Je bent hier: Home > Health > Model workout: burning legs workout

Model workout: burning legs workout

Health
Model workout: burning legs workout

We trainen niets liever dan onze benen en billen. Never skip leg day is dan ook op mij als trainer van toepassing. Of ik nou in de fitness train, in een groepsles sta of buiten train, zolang ik maar met mijn benen aan de slag kan. Gelukkig ben ik niet zo erg dat ik ze uit proportie train maar laten we het er maar op houden dat ik mijn benen gewoon heel belangrijk vind. Gelukkig heb ik bij MyModelworkout een heerlijke burning workout sensation voor jou klaar staan want met deze Burning legs workout moet iedereen uit de voeten kunnen!

Hoe makkelijk en moeilijk wil je het hebben met deze twee oefeningen; de Front lunge fall en de Dynamic stretcher!

Front lunge fall

Met de front lunge fall train je zowel je bovenbenen als je stabiliteit. Probeer de focus te houden op het aanspannen van je buikspieren en je ademhaling. Mocht 20 herhalingen teveel zijn in één serie schud dan bij 10 herhalingen even je benen los om vervolgens de 20 herhalingen af te maken. Deze oefening doe je natuurlijk zowel op links als op rechts.

Dynamic stretcher

Deze oefening begin je in een push up positie. Handen recht onder je schouders neerzetten. Je wisselt steeds je rechter en linker been af. Breng je voet helemaal naar voor naast je hand en zorg ervoor dat je hierbij je rug zo recht mogelijk houdt. Vergeet ook niet je core aan te spannen tijdens deze oefening!

Maar lees en luister, begin je net met trainen of heb je de oefeningen nog niet volledig onder controle? Doe chill lieverds, deze oefeningen helpen je om een stapje dichterbij een goede spierconditie te komen.

Ben je trouwens benieuwd naar ons 12 weken programma van de TwenTies? Denk jij ook nog eens de bonus workout aan te kunnen? Kijk dan op www.mymodelworkout.com voor de TwenTies en nog veel meer workout video’s en recepten.

XOXO

Paultje

Shop de leukste items: