Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Elke dag een uur wandelen: dit helpt je weerstand tegen het coronavirus te boosten

Elke dag een uur wandelen: dit helpt je weerstand tegen het coronavirus te boosten

Elke dag een uur wandelen: dit helpt je weerstand tegen het coronavirus te boosten

De coronacijfers lopen weer op en daarnaast is ook het griepseizoen weer aangebroken. Genoeg redenen om je weerstand op pijl te houden. Hoe je dat doet? Dit zijn de 5 tips die helpen voor bij immuniteitsboost. 

Voedingsdeskundige en orthomoleculair therapeut Vera van Randwijck adviseert mensen deze vijf tips:

Multivitamine

“Wil je je immuniteitssysteem een boost geven? Dan adviseer ik om dagelijks preventief een multivitamine supplement met mineralen te nemen. Dan weet je zeker dat je alles binnenkrijgt. Als je voelt dat je al een beetje ziek wordt, dan kan je het beste kiezen voor een supplement met vitamine C en zink,” aldus van Randwijck.

Schenksoep

“Verse groente is altijd goed voor je. Maak daarbij zoveel mogelijk zelf. De beste booster voor je immuunsysteem is om zelf schenksoep te maken. Zoals oma dat vroeger deed. Het werkt super herstellend. Het is ook een goed idee om de soep te vullen met verse groenten of gedroogde wilde paddenstoelen. Hou je niet zo van soep? Dan kan je ook kiezen voor zeewier (niet die met toegevoegde suiker), denk aan lamsoor, zeekraal, kombu en nori.” Heel erg lekker, maar ook nog eens heel gezond.

Gember

“Gember helpt je spijsvertering en zorgt ervoor dat je lichaam wordt aangezet. Je krijgt het er warm van, het versnelt je metabolisme (stofwisseling) en stimuleert je galproductie. Je kunt gemberthee drinken of een gembershot nemen, dat laatste is ook goed voor mensen die last hebben van een opgeblazen gevoel (of steen op je maag) na het eten.” Heerlijk om je dag mee te beginnen.

Slaap

“Als je goed slaapt, dan herstelt je lichaam ook goed. Gemiddeld moet je acht uur per nacht slapen, maar dat kan per persoon wisselen. De een heeft zes uur nodig, de ander tien uur. In de nacht voert melatonine de regie in je slaap en dat helpt voor je lichamelijke herstel. Het werk ook wanneer je overdag even niks doet of een beetje in de verte staart.” Lekker op tijd onder de wol dus.

Lees ook
Luister naar je lichaam: zó weet je dat je te veel ijzer binnenkrijgt

Beweging

“Ik adviseer dagelijks een uur te wandelen of te fietsen en een of twee keer per week wat intensiever te bewegen. Als je wilt dat je lijf wordt onderhouden, moet je het ook gebruiken. En als je de keuze hebt, wandel dan lekker door het bos of langs het strand, dat geeft zo’n activiteit toch net wat extra’s .” Daarnaast is in deze tijd van het jaar de natuur prachtig!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: Linda | Beeld: Getty Images