Je bent hier: Home > Health > Killer legs in 10 minuten

Killer legs in 10 minuten

Health
Killer legs in 10 minuten

Met deze tien oefeningen van bewegingscoach Luk Bosmans kun jij beschikken over een paar killer legs. Tien minuten per dag, that’s it! 

0′ – 1′: Lopen op de plaats. Maak die spieren goed warm

1′ – 2′: Rechts-links springen vanaf een stoel. Wacht tussen elke sprong twee tellen in zithouding of ga rechtop staan.
Extra tip: blijven zitten op onzichtbare stoel is veel belastender, dus als je kunt na een tijdje evolueren van staan naar zitten. 

2′ – 3′: Afwisselend lunges doen. Zorg ervoor dat je voorste knie niet voorbij je teen komt en dat je achterste knie de grond niet raakt. Buig twee keer door je achterste knie, sta weer recht en wissel van been.
Extra tip: zet een grote stap naar voren, zo zorg je er zeker voor dat je knie niet voorbij je teen komt. Achterste knie moet bijna de grond raken.

3′ – 4′: Hielliften. Til je hielen één voor één op en laat je tenen staan. Wieg niet te veel met je heupen.
Extra tip: dit mag je redelijk snel doen (in tegenstelling tot andere oefeningen.) Let erop dat je je buikspieren goed aanspant.

4′ – 5′:Jumping jacks. Hou telkens één tel aan tussen de sprongen.

5′ – 6′: Knieheffen. Hou je knie elke keer één tel in de lucht.
Extra tip: dit is een stabiliteitsoefening, dus je houding is heel belangrijk. Rechte rug, niet te scheef hangen. 

6′ – 7′: Jumping jacks. Probeer nu zonder tussenstops te springen.

7′ – 8′: Rechts-links springen. Blijf twee tellen in zithouding tussen de sprongen.

8′ – 9′: Afwisselend kniebuigen

9′ – 10′: Lopen op de plaats.
Extra tip: je kunt ook een rondje door de tuin lopen. Je hoeft niet per se de hele tijd op dezelfde plek te blijven.

Lees ook:

Bron: Flair.be

Shoppen is altijd een goed idee