Je bent hier: Home > Health > Khloé Kardashian verklapt: zo kom je volgend jaar niet aan tijdens de feestdagen

Khloé Kardashian verklapt: zo kom je volgend jaar niet aan tijdens de feestdagen

Health
Khloé Kardashian verklapt: zo kom je volgend jaar niet aan tijdens de feestdagen

Kerstmis zit er weer op en hoewel het vast reuze gezellig was, is het jammer dat je je tijdens het kerstdiner en erna loopt druk te maken over je gewicht. Ben je – zoals ieder jaar – een beetje aangekomen en voel je je daar nu slecht over? Met onderstaande tips van Khloé Kardashian overkomt je het tijdens Oud & Nieuw in ieder geval niet meer.

Feestelijke diners zijn het meest moeilijk voor degene die een beetje probeert af te vallen. Er is zo veel van alles en het is bovendien allemaal zó lekker. Natuurlijk moet je geen slaaf van je gewicht worden en is er heus niks mis met suikerbrood, kerstkransjes, oliebollen en kaasfondue. Het is alleen zo lastig om het tijdens de decembermaand een beetje te doseren.

Straf jezelf deze Oud & Nieuw niet door jezelf van alles te ontzeggen (hoe vaak per jaar kan je nu oliebollen en appelflappen eten?), maar hanteer deze tips van Khloé – als zij het kan, kan jij het ook.

1 Kom niet uitgehongerd aan

Jezelf de hele dag uithongeren zodat je tijdens het diner alles kan eten wat je wil, is altijd een slecht plan. De kans is groot dat je direct alles naar binnen propt wat je ziet en dat zijn meestal niet de meest gezonde keuzes.

2 Sport voor je gaat

Tien minuutjes sporten is al genoeg direct na het ontwaken is al genoeg om je stofwisseling de hele dag een boost te geven. Bovendien, hoe realistisch is je voornemen om de ochtend na het wijnovergoten diner “even lekker twee uurtjes te gaan sporten (voor je werk)”? Precies.

3 Kies!

Natuurlijk wil je van alles een beetje proeven, maar het is toch echt beter voor je gezondheid om keuzes te maken. Door alles te willen eten, is de kans groter dat je te veel eet en hartstikke misselijk wordt. Neem een halve oliebol en een stukje appelflap als je ze toch graag allebei wil proeven.

4 Zorg voor voldoende slaap

Khloé weet het en wij kunnen het niet genoeg benadrukken: slaap is alles. Met een goeie acht uur slaap heb je minder cravings, maak je gezondere keuzes en zit je beter in je vel. Maak slapen tijdens de feestdagen dus je belangrijkste activiteit. Dat klinkt belachelijk met al die feestjes en diners, maar probeer dan in ieder geval je ochtenden zo veel mogelijk leeg te houden tijdens de kerstvakantie. Of doe een powernapje.

5 Buffet? Ga in rondes

Een buffet biedt de perfecte mogelijkheid om gezonde keuzes te maken. Kies in de eerste ronde niet zo veel mogelijk van wat je lekker vindt (brownies! brie! bacon!), maar juist de meest gezonde optie. Veel groente, veel fruit, eiwitten. De tweede ronde is dan voor de lekkere dingen, maar omdat je al iets gegeten hebt, is de kans kleiner dat je losgaat op de oreotaart.

 

Lees ook:

Bron: Cosmopolitan UK

Shoppen is altijd een goed idee