Je bent hier: Home > Health > Kantoorbaan? Deze 3 simpele oefeningen helpen tegen rug- en nekklachten.

Kantoorbaan? Deze 3 simpele oefeningen helpen tegen rug- en nekklachten.

Health
Kantoorbaan? Deze 3 simpele oefeningen helpen tegen rug- en nekklachten.

Heb je een kantoorbaan dan zit je gemiddeld 8 tot 10 uur achter je bureau en  dat is niet zo gezond. Zit je lange tijd in dezelfde positie dan ontstaat er een grote druk op je heupen en onderrug. Het is dus heel belangrijk dat je iedere 30 minuten even opstaat of een wandeling gaat maken. Als dat niet mogelijk is, dan kun je deze oefeningen doen om de druk van je rug en nek te laten afnemen.

Stretchen is belangrijk om je lichaam gezond te houden. Niet alleen atleten hebben er baat bij, jij ook als je de heel dag op kantoor zit. De oefeningen hoeven helemaal niet ingewikkeld te zijn om effectief te zijn. Probeer deze drie eens.

  1. Trek je schouders naar achteren zodat je schouderbladen naar elkaar toe draaien. Dit zorgt ervoor dat je borstspieren worden uitgerekt en je verbetert er ook je lichaamshouding mee. Doe dit enkele keren per uur.
  2. Maak een dubbele kin door je kin zachtjes naar achter te trekken. Je kan ook met je vingers je kin lichtjes naar achteren duwen. Hiermee ga je de nek-en halsspieren stretchen en zorg je voor een rechte rug.
  3. Plaats je handen aan beide zijden van een deur en leun lichtjes naar voren. Hierdoor worden je schouders naar achteren geduwd waardoor deze uitrekken en minder stroef aanvoelen. Deze beweging is ook goed voor je borstbeen en je lichaamshouding.

Lees ook:

Bron: Business Insider

Shoppen is altijd een goed idee