Je bent hier: Home > Health > Heb jij altijd honger? Probeer dan dit eens

Heb jij altijd honger? Probeer dan dit eens

Health
Heb jij altijd honger? Probeer dan dit eens

Kun je dat hongergevoel maar niet onderdrukken en wil je niet meteen naar die doos met koekjes grijpen? Hier zijn zes voedingsmiddelen die niet alleen je honger stillen, maar bovendien ook nog eens goed zijn voor je gezondheid.

1. Appel

Een appel is het ideale tussendoortje om die extra kilo’s eraf te houden. Een appel zorgt er niet alleen voor dat je sneller vet verbrandt, maar geeft je ook meer energie. Wel is het belangrijk dat je de appel niet schilt. Anders gooi je waardevolle voedingsstoffen de prullenbak in.

2. Bonen

Bonen en erwten zijn een ideaal bestrijdingsmiddel tegen de honger, omdat ze vol vezels zitten. Je bloedsuikerspiegel blijft intact en je zult minder snakken naar koolhydraten. Bovendien zul je je ook sneller vol voelen en minder snel te veel eten.

3. Eieren

Onderzoek heeft aangetoond dat als je eieren eet voor je ontbijt, je de rest van je dag minder zult eten. Gemiddeld zul je zelfs 438 calorieën minder consumeren dan wie een ontbijt zonder eieren eet, maar wel met hetzelfde aantal calorieën.

4. Griekse yoghurt

Griekse yoghurt is de beste keuze wanneer je lekkere trek hebt. Deze soort heeft namelijk dubbel zo veel proteïnen als normale yoghurt. Deze healthy snack bevat bovendien ook weinig suikers.

5. Mango

Een mango is niet alleen yummy, maar ook nog eens een ideale snack voor als je op dieet bent. Mango eten helpt namelijk om je bloedsuikerniveau op peil te houden.

6. Pistachenoten

Ook al zijn noten calorierijk, ze zijn ideaal om te eten wanneer je gezond wilt leven of wat wilt afvallen. Noten zorgen er namelijk voor dat je minder snel weer honger zult hebben. Ook geven ze je metabolisme een boost. Let’s go nuts!

Lees ook:

Bron: flair.be

Shoppen is altijd een goed idee