Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Goede nachtrust? Groente eten!

Goede nachtrust? Groente eten!

Health
Goede nachtrust? Groente eten!

Een goede nachtrust en voeding zijn nauw met elkaar verbonden. Koekjes, chocola en andere zoete dingen kun je beter mijden als je lekker wilt slapen. En bepaalde groenten blijken weer natuurlijke slaapmiddelen.

Prei, ui en artisjokken kunnen helpen bij een goede nachtrust, blijkt uit recent onderzoek van de Universiteit van Colorado. Deze drie soorten groenten bevatten namelijk veel prebiotica. En wij zijn fan van prebiotica, want deze onverteerbare koolhydraten en voedingsvezels zorgen voor een goede darmflora. Met een goede darmflora ben je rustiger, waardoor je beter in slaap kunt vallen. En slaap je goed, dan kun je alles wat je overdag meemaakt goed verwerken en heb je als je wakker bent minder last van stress.

Over een goede nachtrust en voeding gesproken, wat is beter: met een hongerig gevoel naar bed of snacken voor het slapengaan? Ontdek de truc voor een goede nachtrust hier. Overigens is met ruzie gaan slapen ook helemaal niet goed en wel om deze reden. Benieuwd naar meer slaaptips? Ontdek ze op flaironline.nl.

Lees ook:

Shoppen is altijd een goed idee