Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Lekker en gezond! Dít zijn perfecte snacks voor als je wilt afvallen

Lekker en gezond! Dít zijn perfecte snacks voor als je wilt afvallen

Lekker en gezond! Dít zijn perfecte snacks voor als je wilt afvallen

Wil je graag afvallen of ben je al een tijdje bezig? Of wil je gewoon gezonder gaan eten? Wij hebben een aantal lekkere, gezonde snacks op een rijtje gezet die je hierbij kunnenhelpen. 

Gezonde tussendoortjes

Er bestaan genoeg gezonde snacks om tussendoor te nemen. Ook van gezonde tussendoortjes moet je niet te veel eten, maar heb je niet genoeg aan drie maaltijden per dag dan zijn de onderstaande snacks perfect.

Kefir

Kefir is een gezonde, gefermenteerde zuiveldrank. De textuur van het drankje is te vergelijken met drinkbare yoghurt, alleen smaakt kefir zuurder. Het bevat veel voedingsstoffen en probiotica, waardoor het goed is voor de spijsvertering en de darmen.

Geroosterde kikkererwten

Begin voor deze snack met de kikkererwten op een bakplaat te leggen. Besprenkel ze met olijfolie, zout en kruiden naar keuze. Zet de bakplaat in de oven en rooster ze een tijdje. Binnen een handomdraai heb je een heerlijke gezonde snack gemaakt. Yum!

Tomaat met feta

Snij een tomaat en feta in plakjes. Je kunt deze ook nog besprenkelen met olijfolie, zout, peper of kruiden voor extra smaak.

Worteltjes met hummus

Houd je van rauwkost met een dip? Dan kun je het beste voor hummus gaan. Deze dip bevat namelijk weinig calorieën, maar er zitten wel gezonde eiwitten in. Check wel even in de supermarkt welke hummus het gezondst is, in sommige zitten meer vetten en suikers dan je zou denken.

Dadels

Dadels zijn heerlijk om tussendoor te eten. Let er alleen wel op dat je hier niet te veel van eet. Dadels bevatten namelijk veel (vruchten)suiker. Neem er een paar en je zult merken dat je lange tijd helemaal geen honger hebt!

Sojabonen

Eet je dit ook bij de sushi? Het is ook een lekker tussendoortje. Sojabonen zijn hartstikke gezond en rijk aan vezels. Doe er eventueel wat kruiden op voor een extra twist.

Studentenhaver

In de (ongebrande) noten zitten genoeg eiwitten en gezonde vetten. Het gedroogde fruit zorgt voor een zoete en frisse smaak. Ook bevat het gezonde vruchtensuikers.

Homemade popcorn

Homemade popcorn is super gemakkelijk te maken. Giet een scheutje olijfolie in de pan en doe daar de (biologische) mais bij. Je kunt zelf kiezen of je voor zoute of zoete popcorn gaat. Zout is wel gezonder, maar mocht je liever zoet willen dan kun je dit maken met kokossuiker.

Lees ook
Goed nieuws voor de liefhebbers: warme chocolademelk is hartstikke gezond

Garnaaltjes

Deze snack kun je beter de avond van te voren maken. Giet een scheut olijfolie in een pan en gooi daar een aantal garnalen, knoflook, peper, en zout bij. Dit tussendoortje is rijk aan eiwitten en gewoon ontzettend lekker.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief

Bron: Viv online | Beeld: Getty Images