Je bent hier: Home > Health > Gezonde groentepannenkoek

Gezonde groentepannenkoek

Health
Gezonde groentepannenkoek

Weet je nog niet wat je vanavond gaat eten? Maak deze groentepannenkoek. De gezonde ingrediënten maken deze pannenkoek lekker én verantwoord.

Dit heb je nodig:

Voor 2 middelgrote groentepannenkoeken

  •  120 gram bloem
  • 1 ei
  • 250 ml melk
  • Groenten naar keuze
    Zelf hebben wij gekozen voor courgette, wortel, prei, paprika en broccoli.
  • Eventueel ontbijtspek

Zo maak je het:

Als je een zakje met groenten hebt gekocht, kan je deze stap overslaan. Kook de groenten zoals sperziebonen en broccoli eventjes voor. Maak daarna een pannenkoekenbeslag met het bloem, het ei en de melk en roer dit goed door elkaar. Als je het beslag nog een beetje te dik vindt, voeg je wat melk toe.

Smelt een beetje boter in de pan en bak de groenten aan in ongeveer 3 tot 5 minuten op een zacht vuurtje.

Voeg daarna ongeveer de helft van het beslag toe en leg eventueel de plakjes ontbijtspek in het beslag.

Tip: Je kan ook even het ontbijtspek voorbakken. Bak de pannenkoek ongeveer 3-4 minuten en draai hem dan om. Bak de pannenkoek nogmaals 3 tot 4 minuten en klaar is je pannenkoek!

Deze groentepannenkoek is een lekker bijgerecht of je kan ook een hele grote pannenkoek maken en deze als hoofdgerecht eten.

!!Button-Eibertje

 

Tip van Eibertje: In plaats van ontbijtspek kun je ook kiezen voor een minder vette kaas.

 

 

sopie_150pxEet smakelijk!

Sofie

Dit recept komt van Lekker en Simpel, de blog van Sofie

 

 

Shoppen is altijd een goed idee