Je bent hier: Home > Health > Te veel gegeten? Zo kom je van die foodbaby af!

Te veel gegeten? Zo kom je van die foodbaby af!

Health
Te veel gegeten? Zo kom je van die foodbaby af!

Hé, het is oké om in je eentje een zak chips soldaat te maken of een portie pasta voor 2 personen op te eten. Wij zijn namelijk voorstander van het 80/20-principe: 80% van de tijd eet je gezond en de overige 20% mag je zondigen. Maar als je echt propvol zit na zo’n rondje schransen (foodbaby!), breng je met deze healthy foods je lichaam weer in balans.

Te veel zuivel (kaas, chocolade, ijs)
De oplossing: volkoren granen, met citroen gearomatiseerd water en noten. Al die zuivel brengt de pH-waarde van je lichaam uit balans richting een tamelijk zure toestand. Eet en drink dingen om de zuurtegraad in je lichaam te neutraliseren. Begin met een glas water met citroen en eet vers fruit, verse groenten en noten.

Te veel gefrituurde dingen (frietjes, bitterballen, donuts)
De oplossing: rauwe groenten, vers fruit en (groen) groentesap. Reset je lichaam na al die vettigheid met zuivere, plantaardige ingrediënten. Vers fruit of groentesap als ontbijt en een kleurrijke salade met veel rauwe groenten als lunch laten dat overvolle gevoel snel verdwijnen.
Te veel alcohol (wijn, gin-tonic, cava)

De oplossing: water, muntthee, gemberthee, appel, banaan, bessen, bieten, broccoli en bloemkool. Drink veel (mineraalrijk) water om symptomen zoals hoofdpijn en dorst te verminderen. Eet ook veel alkalische groenten en fruit. Alkalisch is een ander woord voor basisch, het is de tegenhanger van zuur. Alcohol is zuur en daarom moet je alkalische dingen eten en drinken om al dat zuur te neutraliseren. Pepermunt en gember brengen je maag tot rust.

Bron: Flair.be

Tekst: Isa Naeyaerts

Lees ook:

Shoppen is altijd een goed idee