Je bent hier: Home > Health > Slechte slaper? Deze fruitsoort zorgt voor een betere nachtrust

Slechte slaper? Deze fruitsoort zorgt voor een betere nachtrust

Health
Slechte slaper? Deze fruitsoort zorgt voor een betere nachtrust

Kun je de laatste tijd, om welke reden dan ook, maar moeilijk in slaap komen? En word je ’s ochtends supervroeg wakker doordat het eerder licht is? Probeer dan eens een kiwi te eten. Deze fruitsoort zou namelijk zorgen voor een betere nachtrust.

We weten dat het gek klinkt, want hóé zou een gezonde hap je in vredesnaam aan een betere nachtrust kunnen helpen? Toch is het echt zo. Om lekker heel de nacht door te kunnen slapen, zou je vooral veel kiwi’s moeten eten. Dat blijkt uit een onderzoek in PubMed, een tijdschrift voor medische literatuur. Kiwi’s nuttigen is natuurlijk nooit een straf maar nu we dit hebben gehoord, slaan we even wat extra in in de supermarkt.

Lees ook
Deze dingen kun je beter niet eten voordat je gaat slapen

Slapen als een kiwi

Sterker nog, het eten van een kiwi zorgt ervoor dat je wel 35 procent (!) minder tijd nodig hebt om in slaap te vallen. Dat is behoorlijk wat. Dit hebben ze onderzocht door de proefpersonen vier weken lang een uur voordat ze gingen slapen twee kiwi’s te geven. Het resultaat? De deelnemers vielen een stuk sneller in slaap dan wanneer ze geen groene of gele vrucht hadden verorberd. Maar dat niet alleen: ook sliepen ze een stuk langer en werden ze ’s nachts niet meer wakker. Een echt wondermiddel, dus. Enne, het is nog lekker ook. Win-win!

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Beeld: iStock

Shoppen is altijd een goed idee