Je bent hier: Home > Health > Dít doet iedereen fout bij het maken van een smoothie

Dít doet iedereen fout bij het maken van een smoothie

Health
Dít doet iedereen fout bij het maken van een smoothie

Natuurlijk willen we allemaal voldoende fruit eten en uit gemak (lees: gebrek aan tijd) grijpen we vaak naar een smoothie. Groente en fruit zijn standaard ingrediënten in een smoothie, máár we moeten vetten niet vergeten.

Jep, je leest het goed. Als je er vetten aan toevoegt, denk aan een avocado (altijd lekker, wanneer rijp), noten of volle Griekse yoghurt, zorgt het er niet alleen voor dat de smaak van je smoothie wordt verbeterd, maar de kwaliteit ook. En dat wil je!

Lees ook
Recept: overheerlijke avocadosmoothie met munt

Vetten toevoegen aan je smoothie

Vaak ‘vergeten’ we vetten toe te voegen aan smoothies, want met zoveel fruit en/of groenten krijg je toch al genoeg goeds binnen. Think again. Vet is namelijk noodzakelijk voor een gezonde smoothie. Als je alleen maar gebruik maakt van bijvoorbeeld groente, krijg je nauwelijks vetten binnen. Groente bevat van zichzelf weinig vet, maar zitten wel vol met vetoplosbare vitamines. Deze vitamines, denk aan: vitaminen A, D, E en K hebben een bron van vet nodig voor een optimale opname. Bepaalde antioxidanten worden namelijk veel efficiënter opgenomen als het wordt geconsumeerd in combinatie met een gezonde vet. Lycopeen bijvoorbeeld, het carotenoïde in rode tomaten, wordt efficiënter opgenomen als het wordt gekookt en gegeten met een scheutje olijfolie.

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: Famme.nl | Beeld: iStock