Je bent hier: Home > Health > De beste foam roller oefeningen voor sneller spierherstel

De beste foam roller oefeningen voor sneller spierherstel

Health
De beste foam roller oefeningen voor sneller spierherstel

Snel van je spierpijn af? Met deze  foam roller oefeningen kun je stijve spieren los rollen, weer soepel maken en de pijn een beetje verzachten.

Foam rollen

Hoe het werkt? Nou, als een massage. De foam roller stimuleert de bloeddoorstroming in je spieren. Door je spieren over de rubberen koker te rollen, oefen je dezelfde druk uit als met een massage. Je kunt hiermee dus gemakkelijk zelf je spieren masseren.

Foam roller oefeningen

Flair zet vier foam roller oefeningen op een rij, om af te rekenen met pijnlijke spieren zodat je weer lekker kunt sporten.

Hamstrings

Rol je hamstrings los, om pijn in de onderrug te verhelpen. Ga op de foam roller zitten met je benen gestrekt. Ondersteun jezelf door je handen achter je op de vloer te zetten. Zorg ervoor dat de foam roller onder je hamstrings zit. Rol zachtjes van voren naar achteren. Van het begin van je gluten tot iets boven je knieholte. Dit doe je gedurende een kleine minuut. Door je voeten naar binnen en buiten te draaien pak je je hamstrings vanuit alle hoeken aan.

(Hard)lopers

Voor de (hard)lopers onder ons: een goede oefening om de spier die loopt aan de buitenkant van je been los te rollen. Deze spier wordt vaak overbelast wanneer je grote afstanden loopt of rent. Lig op je zij en schuif de foamroller onder je dij. Kruis een voet over de andere voet en leg deze op de grond. Rol gedurende een kleine minuut heen en weer, van de onderkant van je heup tot net boven je knie.

Bovenrug

Heb je vaak last van pijntjes in je nek of onderrug? Dan is dit een goede foam rol oefening voor jou. Ga op je rug liggen en plaats de foam roller onder je bovenrug, net boven je schouderbladen. Je voeten en rug maken contact met je grond en je handen plaats je achter je hoofd. Span je buikspieren aan en rol gedurende zo’n dertig seconden van je bovenrug tot het midden van je rug.

Hebben

Je vindt foam rollers in de sportschool of koop er eentje online. Flair heeft er alvast een paar voor je uitgezocht voor jouw foam roller oefeningen.

Bron

Shoppen is altijd een goed idee