Je bent hier: Home > Health > Eibertjes tip: Smoothies

Eibertjes tip: Smoothies

Health
Eibertjes tip: Smoothies

Drink jij wel eens een smoothie? Smoothies zijn gezond, tenminste dat wordt veelal gezegd. Maar er zitten echter wel verschillen qua suikers en calorieën in smoothies. Eibertje legt je uit welke dit zijn en geeft je een tip! 

Is een smoothie gezond?

Smoothies neem je makkelijk mee en je drinkt ze snel op. Handig als je geen zin in fruit hebt. Toch moet je fruit niet te vaak vervangen door een kant-en-klare smoothie of een fruitsap. Ze leveren minder vitamine, geven minder verzadiging, daarnaast leveren smoothies je meer suikers en calorieën op.

Smoothies maak je makkelijk zelf. Een blender met wat yoghurt en fruit en je maakt de lekkerste smoothies, maar er zit nogal wat verschil tussen een zelfgemaakte smoothie en een kant-en-klare smoothie uit de supermarkt. Deze bevatten vaak veel meer suiker en minder vitamines. Aan de smoothies in de supermarkt wordt vaak ook extra suiker toegevoegd, meestal in de vorm van sap. Hierdoor krijg je extra suiker en calorieën binnen.

Maak je smoothie zelf

Zorg dat je elke dag genoeg vers fruit eet en zo min mogelijk bewerkt fruit en wil je een fruitsap of een smoothie? Maak hem dan zelf en bespaar zo onnodige kilo’s.

boek-eibertje-klein-2Met haar vakkundige kennis ontleedt Eibertje van Halteren de samenstelling, voedingswaarde én ingrediënten van 500 supermarktproducten. Op overzichtelijke wijze laat ze je in haar boek ‘Eibertje kiest’ zien welke producten je juist wel en welke je beter niet kunt kiezen. Ze ontrafelt marketingtrucs, geeft handige tips en toont ons alle productinformatie die jij nodig hebt om een gezonde keuze te maken. Door slim te kiezen, kun je gemakkelijk duizenden calorieën per maand besparen.

Wil jij het boek ‘Eibertje kiest’ van Eibertje van Halteren bestellen? Ga dan naar Eibertjekiest.nl

 

Kijk voor meer smoothie recepten in het Dossier ‘Smoothies maken’ >>

Shoppen is altijd een goed idee