Je bent hier: Home > Health > Eibertjes tip: ijs

Eibertjes tip: ijs

Health
Eibertjes tip: ijs

Goed nieuws! Ijs is niet altijd ongezond. Eibertje legt je uit voor welke ijsjes je het beste kunt gaan als je op de suikers, vetten en calorieën let. 

Waterijs en roomijs

Waarschijnlijk weet je ondertussen wel dat een waterijsje beter voor je is dan een roomijsje. Neem je bijvoorbeeld een raket in plaats van een Magnum Almond dan scheelt dit je maar liefst 15 gram suiker, 17 gram vet en 230 calorieën.

Groot of klein ijsje?

Maar waar kun je nou nog meer opletten bij het kopen van een ijsje. Het formaat is erg belangrijk. porties worden steeds groter en dit heeft er toe geleid dat we steeds zwaarder worden. Er zit nogal een verschil tussen de Cornetto king Cone of de originele Classico Cornetto. Hoe kleiner het ijsje, hoe minder vet en suiker. Koop je een ijsje dat twee keer zo groot is dan moet je ook twee keer zoveel sporten om het kwijt te raken.

Schepijs

Schepijs is een stuk vetter dan waterijs. Kun je de verleiding niet weerstaan? Let dan op de toevoegingen. Is het naturel of is er chocolade aan toegevoegd? Je denkt misschien dat die kleine beetjes niet uitmaken, maar een roomijs met chocolaag erover maakt niet alleen het ijsje extra vet, maar jou ook. Vet dat er makkelijker in gaat dan af. Hou je van roomijs dan kan yoghurt ijs jou ook helpen. Yoghurt ijs heeft nog steeds die romige smaak, maar bevat vaak een stuk minder vet. In de eerste plaats is een waterijsje dus de beste keus, neem je een roomijsje, let dan op het formaat en de toevoegingen en kies bij voorbaat voor ijs op basis van yoghurt en dan moet een ijsje op zijn tijd echt wel eens kunnen.

Shoppen is altijd een goed idee