Je bent hier: Home > Health > Eibertje geeft tips op het eetdagboek van lezeres Wil

Eibertje geeft tips op het eetdagboek van lezeres Wil

Health
Eibertje geeft tips op het eetdagboek van lezeres Wil

Tijdens de Flair Fit & Gezond behandelen we elke week een eetdagboek van een lezeres. Voedingsdeskundige Eibertje van Halteren geeft tips op het eetdagboek en laat zien waar er gezondere keuzes gemaakt kunnen worden. 

Eetdagboek Wil

Ik ben Wil en volg sinds enige weken het schema van gewichts consulent. Ik zou t fijn vinden als Eibertje zou mee kijken of ik goed bezig ben. Dit is mijn eetdagboek: 

Ontbijt:
Bruine boterham met likje roomboter en appelstroop. In het weekend eet ik boterham met omelet.

Tussendoor:
Appel-ander fruit-magere yoghurt

Lunch
2 bruine boterhammen met 30+kaas
Bouillon
Worteltjes of iets van groenten

Tussendoortje
Eigengemaakte chocomel of fruit

Avondeten:
Maandag:  P
asta met bolognaise saus en gehaktballetjes, met een salade.

Dinsdag: Witlof met monchou en geraspte kaas, 3 aardappelen en een kip cordon blue.

Woensdag: Boerenkoolstamppot met gebakken uien en stukje rookworst (75gr)

Donderdag: Aardappels uit de oven, worteltjes(vers) en zalm uit de koekenpan. 

Vrijdag: Spinazie(diepvries), 4 aardappelen en 4 Iglo vissticks .

Zaterdag: Broodje hamburger (zelf gemaakt.) met uien, champignons en een likje mayonaise. Daarnaast ook nog wat zoete aardappel frietjes en sla.

Zondag: Bami (zelfgemaakt) met kip, groenten, satésaus (zelfgemaakt), kroepoek en komkommer.

Tussendoor s’avonds bakje magere Yoghurt. Meestal drink ik ong 4-5 glazen water per dag en 2 glazen frisdrank. Koffie en thee met zoetjes.

Tips van Eibertje

Hoi Wil,

Wat goed dat je naar een gewichtsconsulent bent geweest. Zij kunnen vaak net de extra aanwijzingen geven die je nodig hebt om een gezond gewicht te bereiken en behouden. Als ik zo kijk naar je voedingspatroon ben je al goed op weg. Fruit tussendoor is een goede keuze. Chocomelk zou ik wel laten staan. Ook al is deze zelfgemaakt. Het blijft chocolade en dat is erg calorierijk. Nu kun je gerust eens chocomelk nemen, maar besef wel dat dit een extra is.

Ik zie dat je veel kaas eet. Het is goed dat je kiest voor 30+ kaas. Neem je ook kaas over je pasta? Monchou kun je beter niet nemen over de witlof, helemaal als je al kaas gebruikt. Daarnaast eet je ook een kipcordon blue, waardoor je nog meer kaas binnenkrijgt. Je kunt dan beter gaan voor een kipfilet en deze op smaak brengen met kruiden. Het is goed dat je vis eet. Vis is erg gezond en helpt je bij het krijgen van een gezond gewicht. Je kunt wel het beste kiezen voor verse vis in plaats van vissticks. Bereid de vis in de oven. Op die manier krijg je geen onnodige vetten binnen. Het is goed te zien dat je veel voeding zelfbereid. Op die manier weet je wat erin zit en loop je ook veel onnodige dikmakers mis. Bij hamburgers zijn het de extra’s die het ongezond maken. Denk bijvoorbeeld aan de sauzen en het patat. Eet dit dus niet te vaak en laat de patat liever liggen. Drink minimaal 1,5 a 2 liter water en laat de frisdranken staan. Frisdranken zijn echte dikmakers. Laat je ze staan, dan kan dit je kilo’s per jaar schelen. Succes!

Jouw eetdagboek onder de loep?

Zou jij ook graag voedingsadvies willen van Eibertje willen krijgen op jouw eetdagboek? Mail jouw eetdagboek naar info@flairathome.nl en wie weet zie jij jouw eetdagboek met tips van Eibertje terug op Flairathome.nl!

Shoppen is altijd een goed idee