Je bent hier: Home > Health > Dus dit is de reden waarom je maar niet afvalt

Dus dit is de reden waarom je maar niet afvalt

Health
Dus dit is de reden waarom je maar niet afvalt

De meeste vrouwen zal dit probleem helaas bekend voorkomen: je doet ontzettend je best om minder te eten en tóch val je niet af. Hoe komt dat toch?! Waarschijnlijk is één van deze dingen (of een combinatie) de oorzaak:

Je drinkt geen water

Water drinken is belangrijk, dat weet je. Maar toch… Drink je niet voldoende water? Dan zou dat wel eens de reden kunnen zijn waarom je niet afvalt. Water kan je sowieso heel erg helpen in de strijd tegen de kilo’s: drink voor elke maaltijd een glas water en je hebt sneller een vol gevoel. Eet ook producten die van nature veel vocht bevatten, zoals bepaalde soorten fruit. ZO zul je minder snel te veel eten.

Alleen je hond uitlaten is niet genoeg

Voldoende bewegen is essentieel. Een kwartiertje per dag buiten komen voor een wandelingetje is niet genoeg. Je moet minstens een halfuur per dag bewegen als je echt wilt afvallen.

Je eet te gezond

Ja, ja, té gezond bestaat ook. Noten, avocado’s en pure chocolade zijn heel gezond, maar bevatten ook veel calorieën. Eet dus niet te veel van deze producten onder het mom dat het gezond is, want ook daar kom je van aan.

Je gaat sporten op een lege maag

Als je richting de fitness trekt zonder eerst te eten, zul je geen vet verbranden maar spieren. Not good. Als je eet voor een work-out, zul je dus niet alleen meer vet verbranden, je zult ook meer energie hebben om je sportsessie langer vol te houden.

De boyfriend eet ongezond

Oké, tuurlijk hoeft je vriend niet te lijden onder het feit dat jij wilt afvallen, maar het helpt natuurlijk niet als hij onder jouw neus zit te snoepen. En ook te vaak samen naar de snackbar of uit eten gaan zal je niet helpen bij het afvallen, hoe gezellig het ook is. Probeer dit dus een beetje in te dammen.

Je slaapt niet genoeg

Slaap je niet genoeg? Dan heb je meer honger. It’s as simple as that. Probeer dus voldoende te slapen en lukt dat niet, doe dan een middagdutje.

Je eet terwijl je staat

Naast de koelkast eten is geen goed idee. Vaak eet je niet gecontroleerd en gooi je maar wat naar binnen. Ga dus aan tafel zitten en neem rustig de tijd om te eten. Zo maak je ook een bewust onderscheid tussen verschillende activiteiten.

Je slaat je ontbijt over

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, klinkt dat bekend? Het is een cliché omdat het waar is, zeker als je wilt afvallen. Sla je je ontbijt over omdat je denkt dat je veel calorieën bespaart? Think again. Je lichaam zal zich dan namelijk gaan vasthouden aan vet. Mensen die regelmatig ontbijten, zullen dus sneller gewicht verliezen. Kies een ontbijt dat rijk is aan vezels en geef je metabolisme zo een boost.

Je drinkt veel frisdrank

Frisdrank heeft nul voordelen voor je lichaam. Ja, zelfs cola light is slecht. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die weinig frisdrank drinken een veel slankere taille hebben.

Je eet niet genoeg.

Honger jezelf niet uit om calorieën te besparen. Het verpest je metabolisme en je krijgt later op de dag gegarandeerd een vreetbui. Bovendien zul je sneller geneigd zijn om te gaan snoepen tussen de maaltijden door.

Bron: Flair.be Tekst: Sandie Stroobants

Lees ook:

Bewezen: Deze lunchgewoonte is nóg slechter dan eten achter je bureau!

Deze 5 drankjes kun je beter niet drinken voor het sporten!

Bewezen: met deze twee diëten val je het meeste af

Shoppen is altijd een goed idee