Je bent hier: Home > Health > Door deze 5 dingen word je iedere dag een beetje flexibeler

Door deze 5 dingen word je iedere dag een beetje flexibeler

Health
Door deze 5 dingen word je iedere dag een beetje flexibeler

Misschien heb je een blauwe maandag wel eens een lesje ballet gedaan, of een paar yoga oefeningen geprobeerd. Maar die keren stammen uit het tijdperk toen de Tamagotchi haar intrede maakte. Daarom; vijf tips waarmee je iedere dag een beetje flexibeler kunt worden. En dat zónder abonnement op de yogaschool!

Zit rechtop
Heb je een kantoorbaan? Zorg er dan voor dat je rechtop zit aan je bureau, want dit maakt veel verschil! Wanneer je in elkaar gezakt op je stoel zit, raakt je hele wervelkolom verdrukt. Door lang zo te zitten, wordt je wervelkolom steeds minder sterk en flexibel. Dit heeft zijn uitwerking op je gehele spiermassa, dus raden we je aan om rechtop te zitten!

Begin de dag met een zonnegroet
Tsja, yoga is natuurlijk dé manier om leniger te worden. Maar wees gerust, je hoeft helemaal niet gelijk urenlang naar de yogaschool te gaan. Want door iedere dag een zonnegroet te doen, zul je al gauw minder stramme spieren krijgen. Youtube barst van de tutorials, waar je stapje voor stapje uitgelegd wordt hoe je de zonnegroet doet. En je wordt er nog zen door ook!

Drink voldoende water
Wanneer je goed gehydrateerd bent, worden je spieren sterker en flexibeler. Te weinig drinken maakt je spieren stram. Iedere dag twee liter water drinken, zou dan ook je zonder inspanning flexibeler moeten maken. Dat klinkt niet verkeerd, toch?

Ken je zwakke plekken
Iedereen is anders. Sommige mensen hebben van nature hele flexibele hamstrings, terwijl anderen met geen mogelijkheid hun tenen kunnen raken. Werk daarom – zonder te forceren –  iedere dag aan je zwakke plek. Rek deze plek voor tien minuten per dag, en voor je het weet kun je óók je tenen raken.

Slow down
Een van de meest gemaakte fouten is te snel willen. Natuurlijk zou je het liefst gelijk in de spagaat glijden, maar dit is helaas niet écht realistisch. Stretch op een voorzichtige manier voor een paar minuten per dag, en focus hierbij op je ademhaling. Forceer niks en ga vooral niet doorduwen. Elke dag een paar minuten stretchen geeft meer resultaat dan een keer te veel willen. Want dan kun je zomaar geblesseerd raken, en dan ben je pas écht ver van huis.

Wil je niets meer missen van Flair? Neem een abonnement. Profiteer nú van onze speciale lente-aanbieding: 10 nummers voor slechts €10.

Bron: Pure Wow

Shoppen is altijd een goed idee