Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Dit zijn de perfecte post work-out meals

Dit zijn de perfecte post work-out meals

Health
Dit zijn de perfecte post work-out meals

Ben je goed bezig met regelmatig sporten? Zorg dan ook dat de koelkast gevuld is met eten dat bij jouw nieuwe fitnessplan past. Zo krijg je het beste resultaat! 

Voordat je begint

Vóór het sporten heeft je lichaam brandstof nodig om op te kunnen trainen. Een banaan, yoghurtje of een beetje havermout is dan een goede optie. Dit zijn de juiste koolhydraten, eiwitten en voedingsvezels, die de spier- en zenuwfuncties ten goede komen. Ook belangrijk voor het herstel en de opbouw van je spieren.

Post work-out meals

  • Nu je hebt gesport en het zweet je nog op de rug staat, is het belangrijk het lijf snel wat eiwitten te geven. Dit helpt de zojuist aan het werk gezette spieren te herstellen. Daar is kip perfect geschikt voor.
  • Niet zo dol op kip? Kies dan zalm. Bommetjevol omega-3 en helpt net als kip bij het herstel van je spieren. Ook zit zalm vol met eiwitten. Stoom een stuk zalm in aluminiumfolie in de oven gedurende 20 minuten op 180 graden. Knijp voor de smaak wat citroensap over de zalm, een beetje peper en zout en doe er wat cherrytomaatjes bij. Mmm…
  • Stoom naast kip en zalm ook wat groentes als broccoli of sperzieboontjes óf kies voor kant-en-klare roerbak of groentemix.

Eet smakelijk!

Wat eet jij het liefst na het sporten? Deel het in een reactie hieronder!

Lees ook:

Shoppen is altijd een goed idee