Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Denise blogt: Help, een brief van een incassobureau

Denise blogt: Help, een brief van een incassobureau

Health
Denise blogt: Help, een brief van een incassobureau

Ineens ligt er een brief van een incassobureau op de mat. Een incassobureau? Ik kijk eens goed. ‘Van X, Gerechtsdeurwaarders en Incasso’ staat erop. Ik schrik. Huh, wat is dit nou weer? Hoezo krijg ik dit? Ik betaal altijd alles op tijd.

Ik maak de envelop open. ‘In opdracht van X B.V. te A en X incasso te A vragen wij uw aandacht voor het volgende.’ Vervolgens komt er wat moeilijke taal en iets over ‘akte van cessie’ en ‘opeisbare vordering’, ‘sommeren’, ‘rechtsmaatregelen’, ‘procedure’, etc. Ik denk waar gáát dit over?

Zucht. Ik heb al genoeg aan mijn hoofd, qua financiën; in maart komt er weer een rechtszaak met mijn ex aan, over de kinderalimentatie. En eerst (op het moment dat jullie dit lezen heb ik het) krijg ik nog een boekencontrole van de belastingdienst. Ook daar schrok ik van. Deed ik iets verkeerd of zo? Dus belde ik, het bleek om een steekproef te gaan. Pure pech dus dat ze net mij moeten hebben. Had ik weer.

Maar goed, die brief van dat incassobureau dus. Ik zou in maart 2014 (twee duizend véértien!) een online aankoop hebben gedaan bij een webshop. De naam van de webshop komt me vaag bekend voor, maar ik bestel zélden wat bij een webshop, eigenlijk alleen af en toe wat kleren voor de kinderen (bij de bekende grotere winkels) en soms iets wat ik zakelijk nodig heb en. En ik betaal altijd netjes. Nog nooit heb ik zoiets meegemaakt. Dus waar gaat het in godsnaam over?

Ik check mijn mailbox. Ik kan geen enkele bestelling bij de betreffende webshop terugvinden. Vervolgens kijk in mijn agenda van 2014. Ik zie niets opvallends op die dag,ook geen aantekening van een paar dagen later dat er iets bezorgd kon worden of zo, dat zet ik er normaal wel eens in. En deze webshop, nee, volgens mij heb ik er echt nog nooit niets besteld.

Ik vind het vreemd. Ik app de brief naar mijn moeder en zusje en die vinden het ook raar. Ik moest maar oppassen, want je hoort zo vaak over nepfacturen tegenwoordig. Dat is ook wat ik zelf denk ja. Hoe vaak hoor of lees je niet dat mensen nepfacturen of phishing mails krijgen die helemaal niet van het betreffende bedrijf blijken te zijn?

Dus google ik wat en zoek via klachten en Tros Radar of ik er iets over kan vinden. Nee, de webshop lijkt oké. Dus stuur ik ze via twitter  een berichtje of zij duidelijkheid kunnen verschaffen waar het over gaat.

Ondertussen ga ik aan mezelf twijfelen. Had ik echt geen aankoop over het hoofd gezien? Had ik niet tóch iets besteld? Nee, volgens mij écht niet.

Ik mail het incassobureau omdat er haast bij is. Als ik namelijk niet binnen 8 dagen betaal dan zullen er rechtsmaatregelen getroffen worden. Dat klinkt eng. En er zijn inmiddels al een paar dagen verstreken zie ik als ik naar de datum op de brief kijk. Ik zie al voor me dat er hier straks een deurwaarder op de stoep staat die mijn pc meeneemt of zo.

Ik laat het het weekend verder liggen en op maandag denk ik: nee, ik wil dat dit opgelost is! En dus mail ik weer naar de webshop en bel de gerechtsdeurwaarder. Ik móet weten om wat voor product het gaat. Als ik dat weet, weet ik tenminste ook of ik me echt niet vergist heb.

Ze kijkt in haar systeem.

‘Een wandklok,’ antwoordt ze.

‘Een wandklok??’

Ik héb helemaal geen wandklok en ik wil helemaal geen wandklok! Er hangt hier überhaupt niks aan de wand. Ik moest er bijna om lachen.

Een wandklok is wel ongeveer het laatste wat ik wilde bestellen.

‘Dan heeft waarschijnlijk iemand een bestelling gedaan op uw naam.’

‘Maar hoe dan?’

‘Iemand die uw gegevens heeft.’

Hmm, en wie dan wel? Dat wil ik wel eens weten. Het moet toch ergens bezorgd zijn. Maar bij wie?

Ze zouden het uitzoeken. Maar ik weet het nog steeds niet. Ondertussen tikt de tijd door. Wist je dat we alweer een achtste van 2016 hebben gehad? Dat besefte ik net ineens. Ook op mijn blog gaat het hard. Dat is inmiddels alweer 1 jaar live! En volgende maand blog ik alweer een jaar hier voor Flair.

Ja ja, de tijd vliegt.

Ook zonder wandklok.

 

 

Shoppen is altijd een goed idee