Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > De slankere variant op de aardappelgratin

De slankere variant op de aardappelgratin

Health
De slankere variant op de aardappelgratin

Aardappelgratin is heerlijk, maar helaas niet zo gezond. Daarom heeft Sofie een slankere variant gemaakt die bijna net zo lekker smaakt! 

Zo maak je het:

Tijd: 20 min + 35-40 min in de oven
Recept voor 2 personen

4/5 aardappels
250 gram magere kwark
halve ui
snufje zout/peper
eventueel een klein beetje parmezaanse kaas

Zo maak je het:

Begin met het voorverwarmen van je oven. Wij hebben zelf de oven-magnetron stand gebruikt, de oven op 220 graden en de magnetron op 270 watt. Als je geen magnetron oven hebt kun je ook gewoon de oven gebruiken, maar de aardappelgratin moet er dan wel iets langer in. Eventueel kun je ook de aardappelschijfjes voorkoken om het recept iets te versnellen. Schil daarna de aardappels en schaaf/snijd ze in hele dunne plakjes. Snijd ook het uitje in dunne ringen en meng de kwark een snufje zout/peper in een kom. Bedek de bodem van je ovenschaal met aardappelschijfjes totdat de bodem volledig bedekt is. Leg hier overheen een paar uienringen. Verdeel daarna circa 1/3 van het kwarkmengsel over de aardappelschijfjes. Leg hier overheen weer aardappelschijfjes, uienringen, 1/3 van het kwarkmengsel. Ga net zo lang door totdat de ingredienten op zijn. Eindig met een laagje aardappelschijfjes met het kwarkmengsel erop. Eventueel kun je over het kwarkmengsel een beetje parmezaanse kaas verdelen Zet de aardappelgratin voor circa 35-40 minuten in de oven totdat de aardappel gaar is. Het kan zijn dat de aardappelgratin in een ander oven wat minder lang of wat langer moet.

sopie_150pxEet smakelijk!

Sofie

Dit recept komt van Lekker en Simpel, de blog van Sofie

 

 

Shoppen is altijd een goed idee