Je bent hier: Home > Health > De fitnesstrends van 2015

De fitnesstrends van 2015

Health
De fitnesstrends van 2015

Een slanker, gezonder en fitter lijf? Dit zijn dé trends op sportgebied!

Fitnesstrends

Een combinatie van kracht- en conditietrainingen is dé trend op sportgebied voor dit najaar. Een onderzoek van Technogym en Worldwide Survey of Fitness Trends for 2015 wijst uit dat deze combi helemaal ‘in’ is. Begin in de sportschool eerst met 10 minuten cardio, om je vetverbranding een kickstart te geven, om vervolgens 20 minuten krachtsoefeningen te doen. Zo vliegen de pondjes er vanaf én verbeter je je conditie.

Barre

Barre is een combinatie van ballet, pilates, yoga en conditietraining op energieke muziek. Het is erg intensief en heel effectief voor het vormen van spieren en het verbeteren van je balans, uithoudingsvermogen en flexibiliteit. De Barre work-out zorgt ervoor dat je een flexibel en sterk lichaam krijgt. Kijk maar naar Doutzen Kroes. Het topmodel post regelmatig een foto op Instagram na een lesje Barre in New York.

CrossFit

Push-ups, klimmen, gooien met boomstammen, in de ringen hangen, touwtrekken… CrossFit is een soort speeltuin van kracht en uithoudingsvermogen. In Amerika zijn met name mannen al jaren fan, maar inmiddels zijn de loodzware trainingen immens populair over de hele wereld. Met CrossFit creëer je een lichaam dat zo krachtig is als dat van een turner of sprinter. De trainingen duren slechts twintig minuten, maar je traint op maximale intensiteit spierkracht, explosiviteit en snelheid. Een pittige korte work-out, voor de bikkels onder ons.

SLT

Nog niet in Nederland, maar een groot succes in Amerika: SLT. Strenghten, Lengthen, Tone is een combinatie van krachttraining, cardio en pilates. SLT zorgt voor langere spieren, en daarmee voor een slank en soepel lichaam. Tijdens de lessen worden de buikspieren goed aangespannen en moet je veel planken.

HIIT

HIIT staat voor High Intensity Interval Training en komt neer op een snelle en effectieve workout. Denk aan korte intensieve oefeningen afgewisseld met minder intense oefeningen. Het grote voordeel van een HIIT-sportsessie? Het is zo effectief dat je jezelf een hele hoop tijd bespaart in de sportschool. Oftewel, je verbrandt meer vet in minder tijd. En wie wil dat nou niet!

Welke sport is iets voor jou?

Lees ook:

Shoppen is altijd een goed idee