Je bent hier: Home > Health > Dankzij dit stappenplan word je wél een ochtendmens

Dankzij dit stappenplan word je wél een ochtendmens

Health
Dankzij dit stappenplan word je wél een ochtendmens

Als de snooze-knop je beste vriend is en je minstens twee koppen koffie nodig hebt om op gang te komen, kun je wel toegeven dat je geen ochtendmens bent. Er toch één worden? Het kan, met het stappenplan van gedragspsycholoog Jo Hemmings.

Lees ook: 5 tekenen dat jij geen ochtendmens bent

Omdat Brits onderzoek aantoonde dat achttien minuten snoozen tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld is, besloot Jo Hemmings een stappenplan op te stellen om wél een ochtendmens te worden. Deze bestaat uit zeven (ietwat onverwachte) stappen en zou volgens de psychologe de routine zijn waar je je als ochtendmens-to-be aan vast zou moeten houden.

Het stappenplan

  1. Slaap aan de linkerkant van het bed
  2. Draag iets geels in bed
  3. Verander je wekkergeluid in je favoriete liedje
  4. Beweeg of zorg voor spanning tussen de lakens (5 minuten)
  5. Doe een handstand (2 minuten)
  6. Neem een ijskoude douche (3 minuten)
  7. Neem een gebalanceerd ontbijt dat zorgt voor energie

Kickstart je ochtend

‘In plaats van achttien minuten te snoozen – wat ons vermoeider kan maken – kun je deze tijd beter gebruiken om deze simpele routine te doen die je de rest van de dag meer energie geeft’, legt Jo uit. ‘Kickstart je ochtend met een work-out van vijf minuten en een koude douche. Door een handstand te doen stroomt je bloed naar je brein waardoor je beter zal functioneren, het ontbijtje zal je energieniveau een boost geven.’ En wat de functie is van de gele pyjama? ‘Door wakker te worden met je favoriete liedje en in iets geels, zal je altijd met een lach op je gezicht ontwaken.’

Volg jij onze huishoudpagina al? Hier vind je al onze huishoudtips handig op een plek: www.facebook.com/flairathome

Bron: Daily Mail

Shoppen is altijd een goed idee