Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Campagne moedigt vrouwen foto’s van hun lijf na de bevalling te delen

Campagne moedigt vrouwen foto’s van hun lijf na de bevalling te delen

Campagne moedigt vrouwen foto’s van hun lijf na de bevalling te delen

Als je pas bevallen bent, wil je natuurlijk de mooiste plaatjes van je pasgeborene delen. De buitenwereld ziet alleen de roze wolk waar je op bivakkeert, maar niet de moeilijke kanten die óók bij pas bevallen zijn horen. Het Australische menstruatieondergoedmerk (jawel) Modibodi pleit ervoor dat vrouwen laten zien hoe hun lijf er na de bevalling uit ziet voor een eerlijker plaatje. 

Intens geluk vs. moeilijke ervaringen

Want ze zijn er wel, die eerlijke verhalen, maar vaak zijn dat meteen gruwelijke verhalen die andere vrouwen de stuipen op het lijf jagen. Aan de andere kant van dat spectrum zijn er de celebs die er een week na de bevalling uitzien alsof er niets is gebeurd. Kristy Chong is CEO van Modibodi en wil graag een realistischer beeld zien van waar je als moeder na een bevalling tegenaan loopt.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Modibodi Family (@modibodi_family)

Zelf deelde ze namelijk ook niet het volledige verhaal op Instagram. ‘Intense gevoelens van geluk en grenzeloze liefde deelde ik wel. De moeilijke ervaringen als kersverse mama, zoals eenzame momenten, lekkende tepels, bloedingen, vermoeidheid en urineverlies, hield ik geheim.’

Gezien en begrepen

In samenwerking met fotobureau Getty Images deelt het bedrijf ongefilterde foto’s van moeders met hun baby’s in de eerste twaalf maanden na de bevalling. Het fotobureau zag ook dat het tijd was voor verandering nadat het aantal zoekopdrachten op de term ‘eerlijke foto’s van zwangere vrouwen’ en ‘postpartum’ met respectievelijk 114% en 84% waren gestegen.

Naast de professionele foto’s moedigt het merk jonge moeders aan op social media hun eigen lijf na de bevalling te delen onder de hashtag #postpartumunfiltered. ‘We willen dat vrouwen zich voorbereid, gezien, begrepen en trots voelen op hun reis na de bevalling, hoe die er voor hen ook uitziet, door met ongefilterde beelden zowel de moeilijke tijden als de triomfen van die belangrijke fase van het moederschap te erkennen’, aldus Svetlana Zhukova van Getty Images.

Dat vereist misschien even wat moed, maar weet dat je er misschien heel wat andere vrouwen mee kunt helpen zich wat beter te voelen.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door modibodi (@modibodi)

Op de hoogte blijven van onze leukste artikelen
en winacties? Schrijf je dan gratis in voor onze nieuwsbrief.

Bron: HLN | Beeld: Getty/Modibodi