Je bent hier: Home > Health > Bye bye cellulite: dé tips tegen putjesbillen!

Bye bye cellulite: dé tips tegen putjesbillen!

Health
Bye bye cellulite: dé tips tegen putjesbillen!

Hoe hard je ook traint en hoe gezond je ook leeft, je ontkomt er toch echt niet aan. Bijna iedere vrouw heeft ze, en we zijn altijd op zoek naar dé gouden tip. We hebben het over die vervelende bultjes en vetophopingen op je benen en billen.

Cellulite. Het is misschien wel het meeste gehate woord onder vrouwen, want trots zijn we er allerminst op. Natuurlijk kun je je flaws het beste omarmen, en ben je prachtig met of zonder bultjes en deukjes. Ondanks dat het met name genetisch is bepaald, kun je ervoor zorgen dat het stukken minder wordt. Alstu; de beste tips tegen putjesbillen. Bye bye cellulite!

Move that body
Cellulite is dus puur vet. Ai, alsof onze hekel nog niet groot genoeg was. Maar de oplossing tegen vetophopingen is beweging! Neem eens de fiets naar je werk, ren een rondje door het park, doe squats tijdens het strijken – maar probeer iedere dag wat beweging te krijgen!

Masseer
Masseren stimuleert de bloedcirculatie, en dat is dé manier op ophopinkjes tegen te gaan. Kijk je vriend dus even lief aan, ga zelf aan de slag met een massageborstel of trakteer jezelf op een dagje spa.

Scrubben maar
Dat scrubben goed is voor een mooi huidje wisten we al, maar is dus ook goed tegen putjes en deukjes. Als je scrubt met cafeïne wordt cellulite ook nog eens minder door het vet dat wordt opgebroken.

Smeren
Niet alleen smeren met zonnebrand, maar altijd smeren is een goede remedie tegen putjes. Smeer er iedere dag rustig op los met vette crèmes tjokvol Q10, zodat je huidje er weer shiny en glad uit gaat zien.

Voeding kan ook een grote invloed hebben op de mate waarin jij cellulite ontwikkelt. Pas deze voedingstips in je dagelijks leven toe, voor mooie strakke billetjes deze zomer.

Close up of man holding crate of fresh harvested vegetables

Groene thee
Groene thee is een goedkoop beautymiddel. Het helpt de stofwisseling op gang te houden, en is dus ook goed voor een mooie huid. De reden? In groene thee zit een stof genaamd theobromine. Een stof die ook voorkomt in chocolade en de afgifte van opgeslagen vet in het lichaam stimuleert. Au revoir putjes!

Granen
Langzame koolhydraten als bruine rijst, volkorenpasta en havermout zijn niet alleen goed als je een aantal kilo’s wilt verliezen. Maar dat niet alleen! De antioxidanten die in granen zitten vechten tegen de cellulite veroorzakende gifstoffen. Eet per dag minstens één keer een volkoren graansoort en die sinaasappelhuid is verleden tijd.

Broccoli
Wanneer het collageen in je huid hard wordt, ontstaat er cellulite. Dit kun je goed tegengaan door veel broccoli te eten. Het is laag in calorieën, en nog lekker ook. Eet het een paar keer mer week, want deze groene vitaminebom bevat de stof alfaliponzuur. Deze stof voorkomt dat collageen in je lijf hard wordt.

Water
Door veel water te drinken blijf je gehydrateerd, wat je goed aan je huid zult zien. Daarnaast helpt het drinken van 8 glazen water per dag het lichaamseigen detoxproces te stimuleren, wat ervoor zorgt dat gifstoffen verdwijnen. En daar krijg je een verdraait mooi en glad achterwerk van. Standaard een flesje water in je tas, dus!

Sinaasappels
Tsja. Sinaasappels eten om een sinaasappelhuid tegen te gaan? Klinkt vreemd, maar werkt wél. Want naast een flinke dosis vitamine C, zit er in sinaasappels ook gemethoxyleerde bioflavonoïden(!). Deze eh, bioflavonoïden verbeteren de bloedcirculatie en herstellen cel onevenwichtigheden die cellulite veroorzaken. En sinaasappels zijn nog lekker ook!

Bron: Cosmopolitan

Lees ook:

 

Shoppen is altijd een goed idee