Je bent hier: Home > Health > De perfecte burpee doe je zo

De perfecte burpee doe je zo

Health
De perfecte burpee doe je zo

Heb jij de burpee al onder de knie? Met deze oefening train je werkelijk elke spier in je lijf. Hij past dus met gemak in het rijtje killer moves! Wel is het goed uitvoeren van de burpee belangrijk. Flair doet het voor: de perfecte burpee doe je zó!

We zeiden het al, met een burpee zet je alle spieren in je lichaam aan het werk. En flink ook, zelfs je hartspier. Burpees komen dan ook veel voor tijdens krachttraining en cardio. Ooit bedacht om behendigheid en coördinatie te testen, inmiddels een van de beste work-outs ever. De burpee is simpel uit te voeren en je kunt ‘m overal doen: er is geen apparatuur voor nodig.

De perfecte burpee

  • Stap 1: Sta op, buig helemaal door je knieën naar een hurkpositie en zet je handen op de grond.
  • Stap 2: Spring met je voeten naar achteren terwijl je je hele lichaam naar de grond brengt, alsof je een push-up doet.
  • Stap 3: Spring met je voeten richting je handen terug in de lage hurkpositie.
  • Stap 4: Spring vervolgens met je armen boven je hoofd zo hoog mogelijk richting het plafond.

Stapje hoger

Wil je een stapje hoger? Doe dan bij stap 2 een écht push-up. Houd altijd je buikspieren aangespannen terwijl je een burpee uitvoert. Probeer zo veel mogelijk burpees te doen in 60 seconden. Je zult zien dat je jezelf heel snel flink in het zweet werkt en dat je na een tijdje het aantal burpees per minuut steeds weet te overtreffen.

Vetverbranding

Je pakt met een burpee veel spiergroepen. Niet alleen je benen en buik maar ook je armen en je rug- en borstspieren. Daarmee is de burpee work-out de meest effectieve om je vetverbranding een dikke vette boost te geven.

Springen

Nog even afkijken voor je zelf aan het springen slaat? Bekijk het filmpje. Succes!

Lees ook: Muziek om op te sporten

Shoppen is altijd een goed idee