Je bent hier: Home > Health > Binnen no-time stressvrij met deze vijf simpele stappen

Binnen no-time stressvrij met deze vijf simpele stappen

Health
Binnen no-time stressvrij met deze vijf simpele stappen

Volgens de Nederlandse neurowetenschapper Erik Scherder weet geen van ons nu echt hoe we met stress om moeten gaan. Hoe dat dan wel moet, legt hij uit in vijf stappen. 

Lees ook: ZIEN: Te veel stress? Pas op voor een burn-out

1 Muziek
Volgens de wetenschapper is muziek het wondermiddel tegen stress. Het zou ontspannend, inspirerend en regenererend werken volgens verschillende onderzoeken.

2 Beweging
Niet gaan luieren, maar juist bewegen. Scherder wijdde een heel boek aan beweging, dus volgens hem is het behoorlijk belangrijk. Beweging zou het gedeelte van de brein waar stress ontstaat ontlasten.

3 Studeer
Stress ontstaat in de frontale lob en de hippocampus. Deze gebieden zijn erbij gebaat dat je jezelf regelmatig uitdaagt en constant probeert om nieuwe dingen te leren. Combineer het studeren met muziek en je bent helemaal lekker bezig, want muziek helpt je ook met het ontwikkelen van nieuwe indrukken.

4 Voldoende slaap
Wellicht een inkoppertje, maar niet minder belangrijk. Slaap zorgt ervoor dat je zowel fysiek als mentaal tot rust komt. Gemiddeld acht uur slaap per nacht is aangeraden!

5 Stop met multitasken
Scherder sluit zijn plan met de tip om te stoppen met multitasken. Volgens de wetenschapper krijgen je hersenen het behoorlijk zwaar door multitasken en werk het alleen maar stressbevorderend.
bron: Timemanagement.nl

Shoppen is altijd een goed idee