Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Bilspieren trainen voor stevige billen

Bilspieren trainen voor stevige billen

Health
Bilspieren trainen voor stevige billen

Je omdraaien naar rechts, dan weer naar links… Dagelijks staan we met of zonder broek voor de spiegel om een glimp op te vangen van onze billen. Zijn ze groot, slap of plat? Heeft het abonnement bij de sportschool al effect? 

Bilspieren trainen

Het geheim voor prachtig strakke en ronde billen is trainen, trainen en nog eens trainen. Span je billen aan terwijl je op je werk achter je bureau zit, maak een stevige strandwandeling (zand = de beste bilspierenwork-out ooit), gooi je benen naar achter terwijl je de trap op loopt… Je kunt het zo gek niet bedenken, echt óverál kun je je bilspieren aan het werk zetten.

Bilspieren trainen, de oefeningen!

Twee effectieve oefeningen om je bilspieren te trainen, waar en wanneer je maar wil. Let goed op je ademhaling en begin en eindig elke work-out met wat rek- en strekbewegingen.

Oefening #1

Ga plat op de grond liggen. Leg je armen naast je lijf en trek je benen op. Beweeg nu je bekken omhoog en laat je benen weer langzaam zakken. Eenmaal in de lucht, als je lichaam een diagonale lijn vormt, kun je de positie ook even vasthouden. Dit doe je bijvoorbeeld 10 of 20 keer per set.

Oefening #2

Ga op handen en knieën zitten. Zorg dat je rug recht blijft en niet inzakt tijdens de oefening. Beweeg nu je rechterbeen in gebogen stand naar achteren zodat deze in rechte lijn staat met je bovenlichaam. Laat dan je been weer langzaam naar beneden zakken. Houd gedurende de oefening je voet gebogen. Door je been in gebogen stand naar achteren te ‘gooien’, train je volop je bilspier. Doe dit bijvoorbeeld zo’n 10 of 20 keer per set.

 

Train jij je bilspieren?

 

Lees ook: Sporten met een skateboard

Shoppen is altijd een goed idee