Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > Bewezen: met deze 2 diëten val je het meest af!

Bewezen: met deze 2 diëten val je het meest af!

Health
Bewezen: met deze 2 diëten val je het meest af!

Onderzoekers aan de Johns Hopkins University hebben meer dan 4200 diëtenonderzocht. Hun doel? Ontdekken welk dieet nu het beste werkt. Slechts twee methodes helpen je om écht gewicht te verliezen, en om de kilo’s er ook daadwerkelijk af te houden.

Dat een crashdieet of een sapjeskuur niet werkt, wisten we al. Toch zijn wij een beetje verbaasd dat er maar twee diëten je effectief een slanke lijn bezorgen. Van de 4200 methodes die onderzocht werden, zijn er ook maar elf grondig getest geweest. Wel zijn er verschillende vormen, zoals het ‘Mediterraan dieet’, die goed zijn voor je gezondheid. Wat deze niet doen, is je helpen om te vermageren.
Wat zijn de beste diëten?

Wil je echt graag afvallen en de extra kilo’s ook voorgoed vaarwel zeggen? Dan moet je kiezen tussen Weight Watchers of het Jenny Craig-dieet. Beide diëten leveren goede resultaten op in het onderzoek. Zo hadden de testpersonen hier het meeste gewicht verloren. Meer dan bij een ander dieet of wanneer ze de touwtjes in eigen handen namen.
Wel gaat het hier om een traag proces. Je overtollige gewicht ben je niet meteen kwijt, en je zal dus even geduld moeten hebben.

Bij Weight Watchers werk je met een puntensysteem. Alle voedingsmiddelen die je eet of drinkt, worden omgerekend naar een SmartPoints-waarde. Zo mag je een bepaald aantal punten per dag eten of drinken.
Ook het systeem achter Jenny Craig is redelijk eenvoudig. Je dieet wordt samengesteld op basis van je caloriebehoefte en calorieverbruik. Zo krijg je een persoonlijk voedingsschema en is het belangrijk dat je regelmatig beweegt.

Nog meer gezondheidstips:

Bron: Flair.be

Tekst: Sandie Stroobans

Shoppen is altijd een goed idee