Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting!

Je bent hier: Home > Health > 6x beenoefeningen voor thuis

6x beenoefeningen voor thuis

Health
6x beenoefeningen voor thuis

Wil jij jouw benen met trots kunnen showen? Ga dan aan de slag met deze beenoefeningen. Je kunt ze gewoon thuis uitvoeren en ze zorgen ervoor dat jouw benen mooi slank worden. Let’s do it!

Beenoefeningen voor thuis

Je benen trainen kun je werkelijk overal doen. In de sportschool, het park (tijdens je hardlooprondje) of gewoon thuis. De beste oefeningen vind je hier! Alle beenoefeningen voor thuis doe je in setjes van tien en dat herhaal je drie keer. Is dit te licht? Doe dan zes herhalingen. Ga naast met deze beenoefeningen ook aan de slag met onze armoefeningenbilspieroefeningen, rugoefeningen en buikspieroefeningen. Onze trainer Jesse legt elke oefening duidelijk voor je uit in een video.

1. Single lunge

Het is een van de bekendste beenoefeningen: de lunge. Je kunt deze oefening werkelijk overal uitvoeren: thuis, in de sportschool of gewoon tijdens je hardlooprondje. Stap met één been zo ver mogelijk naar voren, houd je voorste knie boven je enkel in een hoek van 90 graden. Houd je rug recht en je borst naar voren en beweeg zo langzaam op en neer. Herhaal dit tien keer en wissel dan van been. Zo doe je drie series. Deze oefening is trouwens ook geweldig voor je billen. Let’s go! Bekijk de video

2. Jumping lunge

We gaan opnieuw de lunge doen, maar dan springend. Je springt van een lunge met je linkerbeen voor naar een lunge met je rechterbeen voor en weer terug. Herhaal dit in drie series van tien. Let’s work those legs! Bekijk de video

3. Squat

Het is de trend van dit moment: squatten! En dat is niet zonder reden, want de squatoefening is ontzettend effectief om je benen én billen te trainen. Houd je rug recht, borst naar voren, hoofd omhoog en span buik, billen en benen aan. Vervolgens zak je door je knieën en houd je je rug nog steeds goed recht (!). Doe zo drie series van tien squats. Bekijk de video

4. Lage squat

We gaan nog meer squats doen, maar dan nu de lage squat. Bij deze oefening zet je je voeten verder uit elkaar en begin je in de lage positie van de squat. Vervolgens beweeg je lichtelijk omhoog. Squatten maar! Bekijk de video

5. Sliding squat

Nog een variatie op de squat: de sliding squats. Zet je voeten uit elkaar en zak vervolgens omlaag. Vanuit deze positie gaan we sliden naar links en rechts. Klink het ingewikkeld? Jesse laat het precies zien in de video. Bekijk de video

6. Sumo squat

En ja, we gaan nog een keer squatten! Nu de sumo squat, waarbij je – je raadt het al – als een sumoworstelaar gaat staan. Dat betekent dus met je voeten ver uit elkaar en je tenen naar buiten. We gaan je beenspieren weer aan het werk zetten! Bekijk de video

Doe mee met Flair Fit & Gezond!

Natuurlijk ben je er niet met alleen beenspieroefeningen. Ook cardiotraining en gezonde voeding zijn onmisbaar, en vergeet ook je buik, armen, billen en rug niet. Door al je spieren te trainen blijft je lichaam in balans. Wil jij op een gezonde manier afslanken? Doe dan gratis mee aan Flair Fit & Gezond. Daarbij krijg je de handige Flair Fit & Gezond-kalender én voedingstips. De benen trainen we op woensdag met bovenstaande beenoefeningen. Ga nu naar Flair Fit & Gezond en doe mee!

Lees ook:

Shoppen is altijd een goed idee