Je bent hier: Home > Health > Bananencake

Bananencake

Health
Bananencake

Zin in een lekker tussendoortje/ontbijt zonder suiker? Maak dan eens deze bananencake met blauwe bessen. Lekker, simpel te bereiden en makkelijk mee te nemen. Snijd een dikke plak bananencake af, beetje aluminiumfolie er omheen en hup in je tas.

TBananencake

Dit heb je nodig:

Recept voor 1 cake
Tijd: 15 min. + 45-50 min. in de oven

  • 100 gram zelfrijzend bakmeel
  • 60 gram havermout
  • 3 eieren
  • 3 grote bananen (liefst zo rijp mogelijk)
  • 1 tl kaneel
  • handje walnoten
  • handje blauwe bessen

Zo maak je het:

Verwarm je oven voor op 180 graden. Prak de bananen fijn in een kom. Zijn je bananen nog erg hard, dan kun je de bananen ook pureren met een staafmixer of een keukenmachine. Voeg de eieren toe aan de gepureerde bananen en meng dit goed door elkaar. Voeg vervolgens de havermout, bakmeel en kaneel toe. Goed mengen en vervolgens voeg je de walnoten en blauwe bessen toe. Meng alles goed door elkaar en giet het beslag in een ingevette cakevorm. Zet de bananencake voor circa 45 tot 50 minuten in de oven. Je kunt een plak bananencake als ontbijt eten maar het is ook lekker als tussendoortje.

Shoppen is altijd een goed idee